Cuprins:

Termene limita februarie/martie 2011

Erasmus

Comenius

Grundtvig

Leonardo da Vinci

Eurydice

Tineret in Actiune

Eurodesk

Premiile European Language Label 2010
       1. Agricultural and environmental English - Grupul Scolar Agricol "Marcel Guguianu", Zorleni, jud. Vaslui
       2. Schuler E-Portfolios als Moglichkeiten zur Forderung von Schlusselkompetenzen - Colegiul Economic "Ion Ghica", Targoviste, jud. Dambovita
       3. GTP - Global Teenagers Project - Colegiul Economic Buzau, jud. Buzau
       4. Improving European Pupils' Communication Skills by Means of New Technologies - Grupul Scolar Agricol Voinesti, jud. Dambovita
       5. DOKEOS - Virtual Learning Environment - Colegiul Economic "Emanuil Gojdu", Hunedoara, jud. Hunedoara
       6. Multimedia E-platform for the democratic learning of the foreign languages - Scoala Oantu, Oantu-Pangarati, jud. Neamt
       7. Preventing Drug Addiction is Everybody's Problem - Grupul Scolar "Voievodul Mircea", Targoviste, jud. Dambovita
       8. impreuna - Institutia Prefectului Braila, jud. Braila
       9. Amazing Europe - Colegiul National "M. Eminescu", Botosani, jud. Botosani
       10. Braila seen through the eyes of teenagers - ISJ Braila, jud. Braila
       11. Roads to the Roots - Scoala nr. 8 "M. Kogalniceanu", Dorohoi, jud. Botosani
       12. Immigrants - Past and Present. Towards better Integration? - Colegiul National "M. Eminescu", Baia Mare, jud. Maramures
       13. European Schools are Democratic Schools - Colegiul Tehnic "Matei Corvin", Hunedoara, jud. Hunedoara
Ceremonia de acordare a premiilor va fi organizata pe 4 martie 2011, la sediul Reprezentantei Comisiei Europene in Romania.

Conferinta Nationala Anul European al Voluntariatului 2011 in Romania

Pe data de 4 februarie a avut loc Conferinta nationala Anul European al Voluntariatului 2011 in Romania, primul eveniment din calendarul oficial de activitati dedicate acestui an in Romania.

Conferinta a reunit voluntari, reprezentanti ai organizatiilor neguvernamentale care implica voluntari, institutii publice care lucreaza cu voluntari sau care au competente in sprijinirea activitatilor de voluntariat, institutii publice si private care finanteaza activitati de voluntariat, reprezentanti ai companiilor care sprijina implicarea angajatilor in programe de voluntariat.

Paticipantii au dezbatut teme de interes pentru miscarea de voluntariat din Romania in cadrul a 4 grupuri de lucru tematice: recunoasterea competentelor dobandite prin voluntariat, definitie si cadru legal pentru voluntariat, codul etic al organizatorilor activitatilor de voluntariat, voluntariatul sprijinit de angajator si responsabilitatea sociala corporatista. A avut loc targul de oferte si parteneriat - un spatiu deschis interactiunii si dialogului dintre participanti pentru exprimarea interesului referitor la implicarea in diferite evenimente sau programe ample care vor avea loc pe durata anului 2011. In cadrul conferintei au fost prezentate si oportunitati de finantare active in prezent in Romania.

Detalii despre aceasta conferinta si rezultate a discutiilor veti putea citi in numarul urmator al buletinului ANPCDEFP.

21 februarie 2011
PROIECTE DE PARTENERIAT SCOLAR
21 februarie 2011
PROIECTE DE PARTENERIAT COMENIUS REGIO
Detalii in: http://www.llp-ro.ro/userfiles/Apel_COM_2011.pdf

21 februarie 2011
ATELIERE GRUNDTVIG
PARTENERIATE PENTRU INVATARE
VIZITE SI SCHIMBURI PENTRU PERSONALUL IMPLICAT IN EDUCATIA ADULTILOR
Candidaturile pot fi trimise cu cel putin 8 saptamani inainte de inceperea organizarii activitatii.
Vizitele/ stagiile pot sa inceapa cel mai devreme la 15 martie 2011 sau cel mai tarziu la 30 aprilie 2012. Durata activitatilor este cuprinsa intre 1 zi si 12 saptamani.
Detalii in: http://www.llp-ro.ro/userfiles/Apel_grundt_2011.pdf

11 martie 2011
Termen limita de depunere a candidaturilor pentru actiunile descentralizate Erasmus Mobilitati (toate tipurile), Organizarea mobilitatilor si Programe Intensive (IP).
Detalii in: http://www.llp-ro.ro/userfiles/apel_Erasmus_2011.pdf

21 februarie 2011
PROIECTE DE PARTENERIAT LEONARDO DA VINCI
28 februarie 2011
PROIECTE DE TRANSFER DE INOVATIE
Detalii in: http://www.llp-ro.ro/userfiles/Apel_LDV_2011.pdf

ANPCDEFP - partener in proiecte europene

"INCLUSION" - Proiect de retea tematica finantat de Comisia Europeana, la care participa Agentii Nationale de implementare a programului Lifelong Learning din 13 tari europene, printre care si Romania


"Incluziunea este sentimentul apartenentei: de a te simti respectat, pretuit pentru ceea ce esti; de a simti din partea celorlalti angajament si o energie care te sustine ca tu sa poti functiona la parametri maximi." (Miller, Frederick A. and Katz, Judith H. 2002)

Mii de persoane din grupuri slab reprezentate si dezavantajate au beneficiat de experienta oferita de Programul de Invatare pe Tot Parcursul Vietii (LLP).
In cadrul initiativei Inclusion, 13 agentii nationale conlucreaza pentru a se asigura ca programul este deschis si accesibil tuturor.

Pe durata urmatorilor 3 ani:
   - se vor identifica grupurile cu reprezentare slaba printre cei implicati in acest moment in LLP si aceia care nu sunt inca angrenati in program,
   - se va discuta in cadrul LLP proiecte care trateaza cu succes exclusiunea sociala si cum poate programul sa raspunda mai bine nevoilor lor,
   - se vor face cunoscute exemplele de "Excelenta in incluziune", in cadrul Programul de Invatare pe tot Parcursul Vietii,
   - se vor face cunoscute recomandarile noastre pentru imbunatatirea procesului de incluziune atat Comisiei Europene, cat si Agentiilor Nationale pentru LLP.

Programul de Invatare pe tot Parcursul Vietii (LLP) ofera oportunitati indivizilor si organizatiilor, implicati in educatie si formare in Europa, sa conlucreze, sa faca schimb de experienta si sa isi imbogateasca cunostintele despre alte culturi si alte limbi. O prioritate cheie a LLP este promovarea beneficiilor invatarii pe tot parcursul vietii pentru toate comunitatile prin: imbunatatirea coeziunii sociale, cresterea atractiei pentru cetatenia activa si reducerea inegalitatii.

Ce sunt retelele tematice
Comisia Europeana (EC) a introdus colaborarea tematica pentru ca agentiile nationale sa conlucreze pe probleme de interes comun in educatie si formare si sa creasca impactul proiectelor din Programul de Invatare pe Tot Parcursul Vietii (LLP). Initial, aceasta colaborare se referea doar la programul Leonardo da Vinci, dar a fost extinsa la nivelul tuturor sub-programelor, reflectand abordarea integrata a LLP.

Momentan, exista patru initiative europene co-finantate de CE si agentiile nationale participante, initiative care trateaza in detaliu patru aspecte din LLP. Aceste aspecte sunt aliniate actualelor prioritati europene privind educatia, formarea si invatarea pe tot parcursul vietii si includ:
   - Formarea continua a cadrelor didactice si a formatorilor,
   - Modernizarea si adaptarea abilitatilor cu nevoile de pe piata muncii,
   - Asigurarea calitatii in VET si in educatia adultilor,
   - Lucrul cu grupurile dezavantajate.

Reteaua "Inclusion" se concentreaza pe aspectul lucrului cu grupurile slab reprezentate si dezavantajate.
Aceasta initiativa ofera oportunitatea proiectelor, factorilor de decizie si expertilor sa coopereze, sa faca schimb de idei si de intelegere a acestor aspecte pentru a modela viitoare politici de educatie permanenta.

Formarea continua si grupurile slab reprezentate Comisia Europeana este puternic angajata in a sprijini participarea grupurilor slab reprezentate in LLP.

In Decizia prin care s-a constituit LLP se admite ca exista "o nevoie de a largi accesul celor din grupuri dezavantajate" si "de a contribui la participarea crescanda la formarea continua a indivizilor de toate varstele, indiferent de mediul socio-economic al acestora."

Cu toate acestea, in cercetari recente se sugereaza ca "Problemele ce decurg din dezavantajul social nu au reprezentat o caracteristica majora in cele mai multe programe si actiuni studiate". Aceasta demonstreaza ca tot mai multe persoane din grupuri slab reprezentate ar putea accesa fonduri LLP.


Obiectivul retelei "INCLUSION" este sa identifice care grupuri slab reprezentate acceseaza fondurile, care nu fac aceasta si de ce, care sunt factorii de succes si cei critici; pe aceasta baza, se vor face recomandari asupra a ceea ce se poate face pentru ca LLP sa devina mai accesibil pentru aceste grupuri.

Pentru mai multe informatii despre INCLUSION apasati aici.


Responsabilitatea sociala si de mediu a ONG-urilor

Proiectul este implementat de catre Asociatia REPER21 impreuna cu ANPCDEFP si Asociatia CRIES si este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezoltarea Resurselor Umane 2007-2013. Scopul sau este sa ofere asistenta ONG-urilor romanesti pentru adoptarea principiilor dezvoltarii durabile - echilibrul mediului, echitate sociala si eficacitate economica - in cadrul propriilor activitati si proiecte.

Premisa proiectului este ca responsabilitatea sociala si de mediu poate aduce beneficii importante sectorului non-profit. O strategie coerenta de responsabilizare ar dinamiza ONG-urile din Romania, pentru inceput cele care sunt implicate in proiecte Grundtvig, imbunatatindu-le imaginea, facilitandu-le accesul la finantari si conducandu-le la realizarea unor bune practici si la realizarea unor proiecte cu valoare de exemplu pentru mediul de afaceri si actorii publici.

ONG-urile participante la proiect vor fi implicate intr-un proces de invatare comuna, vor investiga si analiza intreaga paleta de efecte sociale, de mediu si economice generate de activitatile pe care le desfasoara, vor experimenta un set de instrumente concrete de responsabilizare ce le vor permite aplicarea principiilor dezvoltarii durabile in organizatiile lor.

Principalele instrumente dezvoltate de proiect in urmatorii trei ani sunt:
   - o platforma interactiva si colaborativa, "Societal.ro", ce va oferi functionalitati de retea sociala si resurse documentare, pentru facilitarea schimbului de idei, invatarii comune si parteneriatelor destinate promovarii dezvoltarii durabile;
   - un ghid de responsabilizare, "Calatorie spre centrul Proiectului", care va propune ONG-urilor un set de solutii si recomandari practice tinand cont in egala masura de aspectele de guvernanta, sociale si de mediu, pentru o abordare integrata a demersului de responsabilizare;
   - 16 proiecte-pilot ale ONG-urilor, in cadrul carora vor fi puse in practica si experimentate recomandarile si solutiile propuse de ghid;
   - o retea de 80 de promotori, care vor participa la o serie de sesiuni de formare si vor difuza la nivel national demersul de responsabilizare si instrumentele dezvoltate prin proiect.

A fost lansata platforma www.societal.ro, care isi doreste sa devina, in urmatorii trei ani, principala comunitate online a organizatiilor non-profit din Romania interesate de adoptarea responsabilitatii sociale si de mediu.

Va invitam sa intrati pe site, sa va inscrieti in comunitatea Societal.ro si va asteptam cu proiecte Grundtvig de calitate in anul 2011, care sa va faciliteze accesul la activitatile si produsele proiectului.


Povestea mea Erasmus…in Paris

Anul pe care l-am petrecut in Franta ca studenta Erasmus a fost, fara indoiala, unul de care imi voi aminti si despre care voi avea de povestit mult timp de acum incolo. Prima data cand paraseam tara, primul zbor cu avionul...si nu mergeam oriunde, ci acolo unde imi dorisem de cand am inceput sa indragesc limba franceza: in Franta!

Ma gandesc si acum la momentul cand am luat decizia de a aplica pentru o bursa Erasmus. Stiam destul de putine lucruri despre procesul de aplicatie, despre ce se intampla odata ce esti admis, dar mai stiam ca oricat de multe detalii mi-ar da cei care mai fusesera plecati cu o astfel de bursa, pentru mine avea sa fie altfel. Cu teama ca poate era prea devreme sa incerc a-mi indeplini visul, avand in vedere ca eram in primul an de facultate, in Bucuresti, dar si cu emotia ca eram la un pas de a o face, am luat hotararea de a incerca, fara sa le spun parintilor. Nu dupa mult timp, le-am dat vestea ca sunt acceptata pentru o bursa Erasmus de un an, la Universitatea Paris I Pantheon-Sorbonne. Da, mama, Sorbonna de care ai auzit si tu!

De atunci a inceput aventura. Gasirea unei locuinte pentru ca universitatea nu are un campus propriu, completarea bugetului deoarece grantul Erasmus nu poate acoperi o chirie in cea mai scumpa capitala a Europei, biletul de avion, bagajele... Iar pentru ca nu mergeam acolo in vacanta, mai erau si cursurile pe care trebuia sa le aleg, pregatirea actelor necesare inscrierii la facultate, iar francezii, trebuie sa admit, nu sunt deloc mai prejos decat noi la capitolul birocratie. Dar, acestea nu au fost decat pregatirile de plecare. Odata ajunsa acolo, au mai fost inca multe alte lucruri de facut si, ca intr-un drum initiatic, am avut parte de obstacole la tot pasul. Dar poate ca tocmai aceste obstacole au facut drumul mai frumos. Incercand sa nu las oprelistile sa ma demoralizeze, am incercat sa fac din orice moment o bucurie si, ori de cate ori ma simteam singura, departe de casa si lipsita de ajutor, ma gandeam la faptul ca daca am reusit sa-mi indeplinesc singura acest vis, inseamna ca sunt o persoana puternica si ca voi reusi sa trec peste tot. Astfel, chiar drumul de o ora si un sfert pe care il parcurgeam in fiecare zi pana la facultate a inceput sa para mai scurt si mai placut cand luam o carte cu mine, sau cand imi mai rupeam din timp pentru a zabovi cateva minute pe cheiurile Senei, uitandu-ma ce au mai scos la vanzare buchinistii de pe bulevardul Saint-Michel...

In primele doua saptamani, de integrare, i-am cunoscut si pe ceilalti "Erasmusi" veniti din toate colturile lumii la Sorbonna pentru a studia economie, drept, filosofie. Tutorii nostri, studenti francezi mai mari, organizau pentru noi excursii saptamanale in Paris si in afara acestuia, adevarate momente de schimburi culturale si prilej de a lega prietenii care mai dureaza si acum.

Ca studenta la Sorbona, am avut oportunitatea de a studia materii foarte interesante in domeniul afacerilor internationale si de a avea profesori cu o vasta experienta, recunoscuti pentru cercetarile lor: domnul profesor Robert Goffin (Management Financiar), autor al lucrarii "Principes de Finance Moderne" (Principiile Finantelor Moderne), domnul profesor Christian Bordes (Relatii Monetare Internationale), coautor impreuna cu Friederich Mishkin la "Monnaie, banque et marches financiers" (Moneda, banca si piete financiare). Dar, experienta de student acolo nu s-a rezumat numai la cursurile de la facultate si la examene. Am avut sansa sa devin membra a unei asociatii studentesti numita CEIS (Conferences et Etudes Internationales en Sorbonne) in cadrul careia, prin participarea la conferinte, mi-am imbogatit cunostintele in materie de relatii internationale, dar am castigat si niste buni prieteni. Impreuna, am facut echipa cand am reprezentat diferite tari europene la o simulare de conferinta a Organizatiei Natiunilor Unite, PMUN (Paris Model United Nations), desfasurata chiar in sediul UNESCO din Paris.

La aceasta experienta se adauga si proiectul la care am lucrat impreuna cu alti noua colegi de la universitate, prin care am organizat o serie de intalniri informale intre managerii unor companii multinationale cu sediul in Franta si studenti de la Paris 1. Astfel, am oferit sansa unor colegi foarte bine pregatiti sa auda povestile de succes ale managerilor de la Deloitte, Ernst&Young, Moody's si HSBC.

Pe langa studiu, proiecte si calatorii, am gasit timp sa ma dedic si pasiunii mele pentru mediul inconjurator, prin participarea la ateliere in aer liber, alaturi de locuitori ai Parisului, menite sa ne inspire in gasirea unor solutii de protejare a biodiversitatii urbane. In acele momente, nu puteam sa nu ma gandesc cat de mult mi-ar fi placut sa fi facut acest lucru si acasa, in Romania. Ce bine ar fi fost sa mi se dea posibilitatea de a contribui la protejarea biodiversitatii din orasul natal chiar! Pe scurt, ce a insemnat experienta Erasmus pentru mine? Deschidere. Deschidere catre o societate noua, pe care imi dorisem de mult sa o cunosc, deschiderea mintii fata de noi idei si probleme cu care se confrunta lumea in care traim, deschiderea inimii fata de ce inseamna "acasa", pentru ca am invatat sa privesc cu ochi mai buni tara de unde am plecat si oamenii care m-au ajutat sa devin ceea ce sunt.

Valeria Popa
Studenta ERASMUS a anului 2010


De ultima ora…. REPERE ERASMUS:
Cititi in Glare Magazine un interviu cu Laura Adelina Popa, studenta Erasmus cu numarul 2 milioane: http://www.glaremagazine.ro/site/22010/lsrl_laura.php


Play to learn in Dublin

In urma obtinerii unui grant Comenius de mobilitate individuala pentru formare continua, din partea Agentiei Nationale pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale (www.llp-ro.ro), am participat la un curs desfasurat la Dublin (Irlanda) in perioada 31.10-06.11.2010. Activitatea de formare s-a numit "Play to learn. Teaching and Learning Strategies using Drama and Games" si a fost furnizata de Interacting din Madrid, Spania.

La aceasta activitate de formare au participat 11 profesori din Croatia, Finlanda, Bulgaria, Islanda, Irlanda, Romania. Tara noastra a fost reprezentata de urmatoarele cadre didactice: Roxana Elena Draghin (Bacau), Anita Violeta Duica (Moreni), Julia Kerekes (Turia, CV), Ana-Maria Zaloaga (Roman, Neamt).

Cele 30 de ore de activitate face-to-face au furnizat participantilor un repertoriu bogat de metode si strategii didactice moderne, active, care sa diversifice demersul didactic si sa stimuleze gandirea critica, creativitatea, gandirea laterala a beneficiarilor-invatacei. De asemenea, cursul a implicat familiarizarea cu sistemele multimedia, platforma de lucru utilizata fiind Moodle.

Seriozitatea cu care au fost abordate sesiunile de formare, profesionalismul si bogata experienta a formatorilor (profesori, actori) si comunicarea excelenta, recomanda aceasta activitate de formare, care asigura si dimensiunea interculturala a demersului, data fiind diversitatea etnica si culturala a participantilor. Pe tot parcursul mobilitatii, precum si inainte ne-am bucurat de sprijinul ANPCDEFP, care a raspuns cu promptitudine solicitarilor noastre. Cursul s-a finalizat cu certificarea participantilor prin inmanarea documentului de mobilitate Europass.

Acest proiect de mobilitate a fost finantat in cadrul Programului de Invatare pe tot Parcursul Intregii Vietii, cu sprijinul Comisiei Europene, din fonduri gestionate de ANPCDEFP si de FSE-POSDRU.

Prof. Ana-Maria Zaloaga
CTMCR Roman, jud. Neamt


Viata, filmul si limbile straine: proiectul bilateral Comenius "Cineclub Linguistique" Liceul "Mihail Kogalniceanu", Vaslui

Ideea acestui proiect a venit firesc, dupa ce, in ultimii ani, relatia dintre cinematografie si Liceul "Mihail Kogalniceanu" trecuse granita salii de proiectie, iar elevii si profesorul lor de franceza incepusera sa faca parte din distributia unor filme importante ale regizorului roman de origine vasluiana Corneliu Porumboiu: "A fost sau n-a fost" (2006) si "Politist, adjectiv" (2009) care au avut drept cadru scenografic Liceul "Mihail Kogalniceanu" si au fost laureate ale Festivalului filmului de la Cannes si ale altor festivaluri internationale de profil. Incurajati de succes si de confirmarea potentialului lor artistic, elevii si profesorul lor de franceza, carora li s-au mai adaugat profesori de engleza si de spaniola, au continuat sa caute legatura dintre cinema, teatru si limbi straine, iar confirmarile care au urmat s-au numit festivaluri internationale, premii, studenti la UNATC si identificarea unui partener de nadejde, IES Turaniana din Roquetas del Mar - Spania, cu care se continua, in parteneriat bilateral, sub auspiciile proiectului Comenius "Cineclub Linguistique" (2009-2011), valorificarea legaturii profunde si subtile dintre cinema, comunicarea in limbi straine si cetatenia europeana.

In studiourile de productie din ambele institutii, in activitati conjuncte, online - pe site-ul special http://www.cinematheque-scolaire.eu si mai ales in cadrul reuniunilor de proiect, studiourile de productie ale proiectului au trecut prin mai multe etape, in vederea obtinerii unor produse finale perene, care sa lege invatarea limbilor straine de arta filmului. Astfel, s-a realizat initierea in limbajul cinematografic, prin tutoriale si expuneri, atat online, pe site-ul proiectului, cat si in cadrul primei reuniuni de proiect; s-au produs exercitii pentru invatarea limbii franceze prin tehnici cinematografice: s-au realizat scenarii si filme de scurt-metraj (animatie, documentare, artistice, videoclipuri si filme publicitare); s-a realizat o emisiune TV de cultura cinematografica, in limbile proiectului. Se lucreaza la o baza de date cu filme capitale din istoria cinematografiei, libere de drepturi, care vor fi subtitrate si plasate pe site-ul proiectului; este in editare un dictionar plurilingv de termeni cinematografici. Acestora li se adauga, in luna iunie 2010, organizarea primei editii nationale a Festivalului International de scurt-metraj francez si francofon "Festimaj" (a doua va fi in iunie 2011), organizare generata de selectarea a doua din scurt-metrajele de animatie ale proiectului - Conte si Le Renard et la Cigogne - in finala internationala a Festivalului, la sectiunea Colleges. Pe site-ul proiectului, festivalul international "Festimaj" are, din iunie 2010, o rubrica speciala continand toate filmele editiei 2010, cu posibilitatea de a le aprecia si evalua profesional, pe baza de punctaje. Se adauga activitatile de Cineclub, cu vizionarea si discutarea critica a marilor filme ale istoriei cinematografiei.

Diseminarea se realizeaza si pe portalul vaslui-online.info, partener media al proiectului, alaturi de statia TV Impact Tv.

Proiectul aduce o schimbare pozitiva de atitudine in privinta invatarii limbii franceze si a limbilor mai putin studiate in Europa, schimbare tradusa prin achizitionarea unui vocabular bogat in termeni proprii cinematografiei si televiziunii, folosirea acestor termeni in contextul colaborarii dintre institutii; o mai mare usurinta in comunicarea in limba franceza, in limba spaniola si in limba romana; o luare de initiativa pe teritoriul lingvistic si o continuare a activitatilor cinematografice in limba franceza, o atitudine deschisa asupra metodelor si procedeelor inovatoare aplicate in invatarea limbii franceze si a limbilor mai putin studiate; achizitionarea unui vocabular diversificat, bogat in termeni cinematografici si in termeni proprii domeniului televiziunii prin participarea la lectii deschise demonstrative in care se folosesc notiuni dobandite in cadrul proiectului; alegerea filierelor francofona si hispanofona, la liceu si in invatamantul superior.

In acest an, proiectul va insemna si organizarea primei editii a Festivalului Cinematografic de scurt-metraj francofon "Le Gallophile", care doreste sa aduca o contributie sporita la crearea bunurilor culturale, prin punerea in valoare a talentelor si a aptitudinilor, o rampa de lansare si un generator de motivatie pentru invatarea limbilor straine.

Coordonator de proiect,
Alexandru Mita


Proiectele de mobilitate Leonardo da Vinci

- O sansa pentru dezvoltarea invatamantului profesional din zonele rurale -

Proiectele de mobilitate Leonardo da Vinci - O sansa pentru dezvoltarea invatamantului profesional din zonele rurale -

Proiectul de mobilitate Leonardo da Vinci, cu titlul "ROMANIA - SPATIUL RURAL", diversificarea competentelor profesionale pentru dezvoltarea durabila a spatiului rural", implementat de Grupul Scolar Agricol "Ion Ionescu de la Brad" din Horia, judetul Neamt, a avut urmatoarele obiective:
   - sustinerea participantilor in vederea achizitiei de abilitati practice in domeniul zoo-veterinar si industrializarea laptelui,
   - dezvoltarea agriculturii si industriei alimentare,
   - imbunatatirea productivitatii muncii,
   - dezvoltarea competentelor fortei de munca in zonele rurale,
   - cresterea sanselor de angajare si participare pe piata muncii europene ,
   - sprijinirea dezvoltarii ofertei educationale si cresterea atractivitatii in formarea profesionala agricola .

Pentru realizarea acestor obiective, scoala a primit finantare prin Leonardo da Vinci si a organizat un stagiu de pregatire pe o durata de 3 saptamani in conditiile reale ale agriculturii franceze, considerata a fi cea mai dezvoltata din Uniunea Europeana. Mobilitatea a fost realizata pentru elevi aflati in nivelul II de calificare, la domeniul veterinar si zootehnie.

Partenerul extern a fost Centrul de Formare Profesionala si Promovare Agricola din MELLE, Franta, contactat direct de scoala. Au fost organizate 4 fluxuri de cate 3 saptamani, cu cate 14 elevi participanti pe flux, in total au beneficiat de plasament 56 de participanti si 5 cadre didactice insotitoare, de specialitati agricole. Dupa evaluarea finala prin proba practica, institutia de primire CFPPA Melle a validat competentele tuturor celor 56 de participanti, care au obtinut documentul de mobilitate Europass. Doi participanti au depus, dupa absolvirea scolii agricole, proiecte de finantare din fonduri europene pentru infiintare de ferme zootehnice, dupa un model de ferma vazut in Franta.

Obiectivele proiectului au vizat: realizarea unui schimb de bune practici in ceea ce priveste copilul cu autism si scolarizarea acestuia; realizarea unor documente necesare de lucru specifice, cunoasterea mai buna a particularitatilor tinerilor si adultilor cu autism si castigarea de experienta cu privire la activitatile de ocupare a timpului liber, terapia ocupationala si alte tipuri de terapii care pot fi aplicate.

Trei participanti au fost solicitati sa lucreze in Franta la o ferma de caprine, solicitare facuta de proprietarul fermei, cu ocazia vizitarii acesteia, iar un alt participant, pentru bunele rezultate obtinute in stagiu, a obtinut o bursa finantata de CFPPA Melle si Ministerul Agriculturii din Franta, pentru a participa la Concursul de Animale pentru Tineri Europeni, organizat la Paris in 01.03.2009. La acest concurs, participantul a obtinut locul 4 si Mentiune. Prin participarea la mobilitate, elevii au dobandit o alta mentalitate fata de munca si au devenit mai responsabili in ceea ce priveste calitatea muncii lor.

In urma promovarii scolii in mass media franceza, o scoala agricola din Franta a solicitat scolii romane sa ia parte intr-un proiect si s-a aprobat participarea a 5 elevi francezi pentru un stagiu de doua saptamani de practica in atelierul de preparare branzeturi, recent dat in folosinta prin proiect Phare in Ferma Didactica a scolii, cat si practica in noile ferme agricole infiintate in judetul Neamt, prin accesarea de fonduri europene pentru agricultura.

In concluzie, toate obiectivele proiectului au fost realizate, in plus, scoala castigand si noi colaboratori internationali, cu ajutorul carora se va creste calitatea profesionala a absolventilor Grupului Scolar Agricol.

Experienta acumulata la primul proiect a permis institutiei sa candideze cu incredere si pentru alte proiecte Leonardo da Vinci, pentru meserii zoo-veterinare, horticultura si pentru meserii din industria alimentara. De asemenea, institutia indeamna si alte grupuri scolare sa nu ezite sa depuna proiecte, considerand ca este exemplul viu ca totul este posibil atunci cand incerci.

Prof. ing. zootehnist Liviu Iulian Ciubotaru
Responsabil proiect


Un proiect de parteneriat Leonardo da Vinci zidit cu suflet

O echipa de peste 60 de elevi si profesori din 5 tari (Polonia, Italia, Turcia, Bulgaria si Romania) a lucrat timp de doi ani impreuna, pentru a demonstra ca la scoala se poate invata si altfel decat erau obisnuiti: cu tabla, creta si manualul. Acesta a fost scopul proiectului de parteneriat Leonardo da Vinci - "SWITCH - School Wire Broadcasting Centre".

Demarat in 2008, proiectul si-a propus sa le dea elevilor sansa sa aplice in practica acele cunostinte teoretice pe care le-au dobandit la orele de formare profesionala.

Intrucat profilele de studiu ale elevilor inclusi in proiect erau electronica, electrotehnica si informatica, sarcina lor a fost sa construiasca si sa faca sa functioneze cate un Centru de Transmisie prin Cablu in fiecare scoala. Elevii specialisti in electrotehnica au elaborat un plan de dotare a centrului si au conectat echipamentele pentru a functiona corect. Elevii informaticieni au conceput o aplicatie care sa raspunda cerintelor de functionare a centrului de transmisie.

In acest moment, in fiecare scoala partenera functioneaza cate un Centru Scolar de Transmisie prin Cablu. Centrele au fost realizate integral, de la proiectul tehnic, pana la programarea aplicatiei software care gestioneaza emisia, de liceenii nostri.

Proiectul SWITCH - Centrul Scolar de Transmisie prin Cablu - este primul proiect Leonardo da Vinci in care este inclus un Colegiu National din Brasov. Cel mai greu a fost sa alegem echipa de proiect: multi dintre elevi si-au despus CV-urile si scrisorile de motivatie pentru a se implica in activitatile planificate si anuntate. Am selectat 10 dintre ei, pe care i-am pregatit special sa colaboreze si sa se completeze in toate activitatile: de la documentarea pentru realizarea planului tehnic al centrului radio, pana la instalarea echipamentelor, de la programarea aplicatiei software, pana la scrierea de articole pentru diseminarea rezultatelor si activitatilor. Ei au fost insotiti si indrumati permanent de cei 4 profesori, membri ai echipei. Toti au participat la toate reuniunile de proiect.

Pe scurt, istoria proiectului in scoala este urmatoarea:

In toamna lui 2008 am avut prima reuniune de proiect, in Polonia, unde am participat la o vizita de studiu la o statie de radio regionala, am propus si realizat logo-ul proiectului si am pus in discutie oportunitatea de a avea solutii tehnice comune sau personalizate pentru fiecare scoala. Am optat pentru solutiile personalizate pentru ca numarul de elevi si numarul corpurilor de cladire difera de la o institutie la alta.

In luna decembrie elevii s-au intalnit cu un inginer de sunet, cu care au discutat despre modul de realizare a proiectului. Cu aceasta ocazie au stabilit locatia pentru viitorul centru de transmisie, au realizat planul tehnic al centrului si lista cu necesarul de materiale.

Incepand din luna martie 2009 elevii au amenajat sala centrului de transmisii (au pregatit sala, au izolat-o fonic si au adaptat instalatia de iluminat). Tot ei au selectat ofertele de echipament electronic si au facut colectarea si conectarea echipamentelor. Au fost indrumati de un inginer de sunet si de un electronist de la o firma de specialitate. In toamna lui 2009 elevii au finalizat aplicatia software care ruleaza pe computerul ce gestioneaza centrul de transmisie. Aceasta aplicatie, complet originala, a fost realizata integral de elevii din echipa, care au primit trei premii nationale la concursurile de informatica din acel an scolar.

Tot in toamna am participat la cea de-a doua reuniune de proiect, care a avut loc in Bulgaria. Aici, fiecare echipa a prezentat propunerea sa pentru aplicatia soft, elevii au vizitat un studio de inregistrari si au invatat mai multe despre modul de folosire a echipementelor audio si a fost ales semnalul sonor (jingle-ul) care sa ne reprezinte.

In ianuarie 2010 am inregistrat primele CD-uri cu emisiuni proprii si am realizat programe comune in cadrul centrelor radio si scolilor partenere.

In martie a avut loc ultima reuniune de proiect, la Brasov, unde cei prezenti au participat la ateliere de lucru zilnice, in care elevii implicati in proiect s-au intalnit cu diversi specialisti care i-au indrumat in eficientizarea lucrului la Centrul Scolar de Transmisie prin Cablu: un inginer de sunet le-a explicat modul de manevrare si de functionare a echipamentelor; un jurnalist i-a invatat cum sa scrie o stire si cum sa ia un interviu pentru radio; un inginer electronist le-a tinut o lectie practica de fizica, explicandu-le cum sunt construite si cum trebuie instalate aparatele din centrul de transmisie.

In aprilie, unul din elevii din echipa de proiect a castigat cu prezentarea rezultatelor proiectului premiul III la faza nationala a concursului Made for Europe, 2010.

Activitatea de diseminare am realizat-o periodic, tot cu ajutorul intregii echipe: prin publicarea pe site-ul scolii a unei sectiuni dedicate proiectului, prin organizarea unor expozitii de fotografii, realizarea unui panou de promovare a activitatilor din cadrul proiectului si programarea si actualizarea unei pagini web speciale, in cadrul site-ului scolii.

Ce au invatat elevii?

Au invatat cum este organizat un studio de radio profesional, cum se selecteaza aparatura, cum se conecteaza, cum functioneaza si cum se realizeaza o transmisie radio. Au invatat sa manuiasca echipamente pe care nu au avut ocazia sa puna mana pana acum: pistoale de lipit, masini de gaurit, clesti de sertizat; au invatat sa intinda cabluri de sunet, sa monteze si sa cupleze boxe.

Dar si profesorii au avut beneficiile lor.

Alaturi de elevi, au invatat sa lucreze in echipa, si-au imbunatatit competentele de comunicare in limba engleza, iar prin colaborarea cu partenerii straini au inteles ce prespupune cooperarea europeana si au devenit mai deschisi la problematicile legate de specificul altor tari.

Ca in legenda Mesterului Manole, in peretii Centrului de transmisie radio am zidit cate o particica din sufletul fiecaruia dintre noi. Iar rezultatul se vede... si mai ales... se aude in fiecare pauza!

Prof. psiholog Monica Schiller
Persoana de contact in Proiectul LdV SWITCH


Publicatiile realizate in cadrul retelei europene Eurydice reprezinta o foarte buna sursa de documentare - prin furnizarea de informatii clare, concise, actualizate si bine documentate - pentru toti actorii implicati in proiecte europene. Va invitam sa accesati urmatoarele publicatii:

ORGANISATION OF SCHOOL TIME IN EUROPE (PRIMARY AND GENERAL SECONDARY EDUCATION) - 2010/11

Publicatia contine informatii referitoare la structura anului scolar (pentru invatamantul primar si secundar) din 31 de tari din Europa: inceputul/sfarsitul anului, distributia si durata vacantelor in anul scolar 2010/2011. Variatiile regionale sunt, de asemenea, prezentate.
Publicatia este redactata in limba engleza.

Referinte Internet:
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/calendars/102EN.pdf

THE ORGANISATION OF THE ACADEMIC YEAR IN HIGHER EDUCATION - 2010/11

Aceasta publicatie prezinta structura anului universitar pentru fiecare dintre cele 31 de tari membre ale retelei Eurydice (inceputul si sfarsitul anului, organizarea activitatii didactice, perioadele de vacanta si cele de examinare).
Publicatia este redactata in limba engleza.

Referinte Internet:
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/calendars/103EN.pdf

TESE - GLOSARUL PENTRU SISTEMELE DE EDUCATIE DIN EUROPA// TESE - MULTILINGUAL THESAURUS ON EDUCATION SYSTEMS IN EUROPE

Glosarul pentru sistemele de educatie din Europa (TESE - editia 2009) este atat un glosar multilingvistic cat si un instrument de informatii ce se concentreaza asupra sistemelor europene de educatie si politicilor educationale. Aceasta a doua editie, a fost atent proiectata pentru a reflecta ultimele evolutii in domeniul politicilor si sistemelor de educatie, in Europa, luand in considerare atat aspectele comune ale sistemelor reglementate, precum si trasaturile distinctive.

Glosarul pentru sistemele de educatie din Europa reprezinta un vocabular controlat destinat indexarii textelor despre sistemele de educatie si politicile din domeniul educatiei din Europa.

Glosarul a fost realizat in conformitate cu recomandarile ISO 2788-1986 si 5964-1985 si este publicat pe site-ul central al retelei Eurydice (http://www.eurydice.org) unde utilizatorii pot consulta si descarca informatiile disponibile gratuit, in modul de prezentare alfabetic, sistematic si radial, in format PDF si format XML. In plus, un fisier CSV TESE (valori separate prin virgula) este pus la dispozitie, pentru a permite ca datele sa fie usor importate in diferite sisteme.

Glosarul pentru sistemele de educatie din Europa este disponibil in 15 limbi: ceha, olandeza, engleza, estoniana, finlandeza, franceza, germana, greaca, italiana, lituaniana, poloneza, portugheza, romana, spaniola si turca.
Anul publicarii: 2009
http://eacea.ec.europa.eu/portal/page/portal/Eurydice/TESEHome

Toate publicatiile pot sa fie accesate si descarcate gratuit, de pe urmatoarele adrese:
http://www.llp-ro.ro
http://www.eurydice.org
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/index_en.php


1. Curs pe participare in context Tineret in Actiune

Primavara se anunta participativa!

In perioada 1 martie 2011 - 6 martie 2011, ANPCDEFP organizeaza cursul de formare pe participare activa in context Tineret in Actiune. Cursul are loc la Predeal.

Scopul cursului: incurajarea participarii active a tinerilor in proiecte de tineret in general si Tineret in actiune in particular.

Obiective specifice ale trainingului:
-Participantii vor defini concepte specifice participarii active a tinerilor in general si de participare publica in particular
-Participantii vor defini dimensiunile participantii active
-Participantii vor aplica metode de participare activa
-Participantii vor genera idei de proiecte aplicabile programului Tineret in actiune, in general si proiecte pentru democratie participativa in particular

Inscriere: poti aplica la acest eveniment pana pe data de 17 Februarie 2011
Numar de participanti: 15
Responsabil: Florina Fagaraseanu
email: florina.fagaraseanu@anpcdefp.ro
telefon: 0212010762

Detalii suplimentare despre conditiile de participare si criteriile de selectie gasiti pe pagina dedicata evenimentului, la adresa: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/373.


2. Pentru tine ce inseamna Cetatenia Europeana?

Cetatenia Europeana ca o dimensiune a activitatii de tineret poate insemna invatare interculturala, participare activa, se poate referi la principalele drepturi ce deriva din statutul de cetaten European promovand atitudini si valori sau poate insemna un sentiment de apartenenta la spatiul european, o motivatie penru a te implica in viata sociala.

Pentru tine ce inseamna conceptul de Cetatenie Europeana?

Ne gandim de ceva vreme sa realizam un material care sa trateze acest concept foarte dezbatut, definit dar cu toate astea foarte abstract. Materialul va fi creat pentru toti beneficiarii Programului Tineret in Actiune in special si pentru toti cei interesati in general, pentru a ii ajuta sa inteleaga mai bine conceptul de Cetatenie Europeana si a le pune la dispozitie concepte teoretice si exemple practice folositoare la implementarea proiectelor Tineret in Actiune care ating in special aceasta prioritate permanenta a Programului.

Pentru acest lucru avem nevoie de parerile voastre, cei care au implementat/participat in proiecte, sau pot impartasi experiente din participari la diferite evenimente care au abordat conceptul de Cetatenie Europeana sau pur si simplu cei pentru care acest concept transmite anumite informatii/trairi/sentimente, are o semnificatie.

Pe langa exprimarea acestui concept prin cuvinte proprii, ne puteti trimite si materiale (brosuri, materiale audio si video, prezentari, imagini) care sa fie sugestive pentru voi in ceea ce priveste cetatenia europeana.

Termenul limita pana la care va rugam sa ne trimiteti experientele voastre impachetate intr-un atasament de mail este 31.03.2011 si va rugam sa folositi urmatoarele adrese de e-mail: vlad.groza@anpcdefp.ro sau andreea.popovici@anpcdefp.ro

Cele mai "sugestive" materiale trimise de catre voi pot fi folosite in continutul brosurii care urmeaza sa fie realizata.

Trimiterea acestor materiale reprezinta acordul dumneavoastra cu privire la folosirea de catre Agentia Nationala pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale a materialelor si parerilor voastre.


3. Curs de formare actiunea 1.1-Schimburi de tineri "BTM",UK

Cursul de formare pentru realizarea de proiecte pe actiunea 1.1-Schimburi de tineri (BTM) va avea loc in perioada 4 mai 2011 - 8 mai 2011

Obiectivele cursului sunt:
     - oferirea unei prime experiente internationale participantilor
     - formare in managementul proiectelor de tineret
     - informare privind Programul Tineret in Actiune cu accent pe Schimburile de tineri
     - dezvoltarea cumpetentelor, abilitatilor si atitudinilor necesare organizarii unui schimb de tineri
     - facilitarea stabilirii de parteneriate in vederea derularii in viitor a unor proiecte comune de schimburi pentru ONG-urile care se afla la prima experienta

Informatii suplimentare cu privire la curs gasiti la adresele:
http://www.salto-youth.net/tools/training/find-a-training/1788.html si
http://www.salto-youth.net/rc/training-and-cooperation/nanetworktcs/BTM/

Formularul de candidatura se va completa ONLINE (fiind necesara in prealabil inregistrarea pe site-ul SALTO-Youth) la adresa: http://www.salto-youth.net/mysalto/applicationonline/499/

Dosarul de candidatura va contine urmatoarele 3 documente COMPLETATE in LIMBA ENGLEZA:
     1. Formularul de candidatura SEMNAT de catre CANDIDAT (printat dupa ce e completat online)
     2. CV in format European sau Europass care poate fi descarcat de la adresa:
http://www.tinact.ro/files_docs/cvformaten-1.doc
     3. Idee/ propunere de proiect de schimburi de tineri care sa fie dezvoltata ulterior participarii

Profilul candidatului:
     - sa fie membru al unei organizatii nonguvernamentale de tineret
     - sa detina cunostinte avansate de limba engleza (scris, vorbit)
     - sa fie motivat in realizarea unui proiect de schimburi
     - sa aiba varsta minima de 18 ani

Criterii de selectie:
     - capacitate de multiplicare, informare si formare
     - motivatie si asteptari personale
     - distributie geografica
     - abilitati lingvistice

Un interviu in limba engleza va fi de asemenea realizat telefonic cu persoanele preselectate (numar de telefon de contact, eventual un numar de mobil, este foarte important).

Data limita de trimitere atat pentru inscrierea ONLINE, cat si pentru trimiterea cu CONFIRMARE de PRIMIRE a dosarului complet de candidatura este: 21 februarie 2011 (data postei).

Detalii suplimentare despre curs: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/367


4. Curs de formare Actiunea 4.3 - TicTac, UK

Cursul international de formare pentru cresterea calitatii proiectelor din cadrul ACTIUNII 4.3 (Tic Tac ), va avea loc in UK, in perioada 2 mai 2011 - 8 mai 2011

Scop principal: sustinerea persoanelor cu experienta in lucrul cu tinerii si in proiecte de formare si retele in vederea evaluarii si imbunatatirii calitatii activitatilor legate de aceste proiecte.

Informatii suplimentare cu privire la curs gasiti la urmatoarele adrese:
http://www.salto-youth.net/tools/training/find-a-training/1772.html si
http://www.salto-youth.net/TICTAC/

Profilul candidatului
     - este membru al unei organizatii non-guvernamentale
     - doreste sa dezvolte un proiect in cadrul actiunii 4.3 ca rezultat al participarii la acest curs de formare
     - are varsta de peste 18 ani
     - detine cunostinte avansate de limba engleza (scris, vorbit)

Formularul de candidatura se va completa ONLINE in LIMBA ENGLEZA (fiind necesara in prealabil inregistrarea pe site-ul SALTO-Youth) la adresa: http://www.salto-youth.net/mysalto/login/?pfad=/mysalto/applicationonline/487

Dosarul de candidatura va contine urmatoarele documente COMPLETATE IN LIMBA ENGLEZA:
     1. Formularul de candidatura - completat, descarcat de la adresa de mai sus si SEMNAT de CATRE CANDIDAT
     2. CV in format European care poate fi descarcat de la adresa: http://www.tinact.ro/files_docs/cvformaten-1.doc

Criterii de selectie:
     - capacitate de multiplicare si informare
     - experienta in lucrul cu tinerii
     - motivatie si asteptari personale
     - distributie geografica
     - abilitati lingvistice

Data limita de inscriere atat ONLINE, cat si de trimitere cu CONFIRMARE de PRIMIRE prin posta este data de 21 februarie 2011 (data postei).

Detalii suplimentare despre curs: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/372


5. Curs de formare Actiunea 2- SEV intitulat SOHO, Franta

Cursul de formare SO-HO, pe Actiunea 2 "Serviciul European de Voluntariat" va avea loc in perioada 25 mai 2011 - 29 mai 2011, in Franta

Obiectivele cursului sunt:
     - Cresterea calitatii activitatilor SEV din cadrul Programului TiA
     - Cunoasterea mai buna a conceptului de SEV
     - Recunoasterea invatarii non formale prin implementarea Youthpass-ului
     - Dimensiunea culturala a unei activitati SEV
     - Imbunatatirea abilitatii de cooperare si de lucru in cadrul unui parteneriat SEV
     - Imbunatatirea competentelor, abilitatilor si cunostintelor unui mentor

Informatii suplimentare cu privire la curs gasiti la urmatoarele adrese:
http://www.salto-youth.net/SOHO/ si http://www.salto-youth.net/tools/training/find-a-training/1762.html

Formularul de candidatura se va completa ONLINE (fiind necesara in prealabil inregistrarea pe site-ul SALTO-Youth) la adresa: http://www.salto-youth.net/mysalto/login/?pfad=/mysalto/applicationonline/584

Dosarul de candidatura va contine urmatoarele documente COMPLETATE in LIMBA ENGLEZA:
     1. Formularul de candidatura SEMNAT de catre CANDIDAT, dupa ce a fost completat online si printat (sau confirmarea de inregistrare primita via e-mail, semnata de catre candidat)
     2. CV format European care poate fi descarcat de la adresa: http://www.tinact.ro/files_docs/cvformaten-1.doc
     3. Idee/ propunere de proiect de voluntariat care sa fie dezvoltata ulterior participarii care sa contina si o strategie de prevenire a riscului si de gestionare a crizei in SEV.

Profilul candidatului:
     - membru al unei organizatii non-guvernamentale implicat part-time sau full time in lucrul cu tinerii voluntari in cadrul organizatiilor de trimitere/gazduire in calitate de mentor/coordonator cu sau fara experienta;
     - membru al unei organizatii acreditate pe SEV (ca organizatie de trimitere/ gazduire sau ambele)
     - membru in echipa de implementare a unui proiect SEV de gazduire sau de trimitere;
     - sa detina cunostinte avansate de limba engleza (scris, vorbit);
     - sa fie motivat in implementarea unui proiect de voluntariat si dezvoltarea de parteneriate ulterioare;
     - sa aiba varsta minima de 18 ani

Criterii de selectie:
     - capacitate de comunicare, informare si formare
     - motivatie in implementare proiectelor SEV
     - distributie geografica (organizatii de trimitere vs. organizatii de gazduire)
     - abilitati lingvistice

Un interviu in limba engleza va fi de asemenea realizat telefonic cu persoanele preselectate (numar de telefon de contact, eventual un numar de mobil, este foarte important).

Data limita atat pentru inscrierea ONLINE, cat si pentru trimiterea prin posta cu confirmare de primire este 28 februarie 2011.

Detalii suplimentare despre curs: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/375


Otlas - nou instrument pentru cautare de parteneri in context TiA

Centrul de Resurse Salto Information a lansat un nou instrument de cautare de parteneri in contextul programului Tineret in Actiune - Otlas.

Puteti folosi aceasta platforma in mai multe moduri:
     - pentru cautare de parteneri, din randul organizatiilor care au cont pe site
     - inregistrarea organizatiei pe Otlas
     - creare de idei de proiecte si cereri de parteneriat, pentru ca cei care sunt inscrisi sa va contacteze, in masura in care sunt interesati

Platforma Otlas poate fi accesata la adresa: http://www.salto-youth.net/otlas.


Programul de granturi pentru studenti

Oportunitatile de finantare sponsorizate de Casasawap.com sunt menite sa imbunatateasca mobilitatea internationala a studentilor. Studentii din lumea intreaga care pleaca la studii in strainatate sunt invitati sa-si depuna cererea de candidatura cu cel putin o saptamana inainte de datele limita si sa aiba astfel sansa de a castiga un grant de 1000 de euro.

Date limita: 1 aprilie, 1 iulie si 1 octombrie 2011
Mai multe informatii: http://student-grants.eu


Concursul BNP Paribas Ace Manager

Concursul se bazeaza pe o simulare economica interactiva a activitatilor bancii pe principiile jocului de tenis. Participantii vor fi studenti si absolventi inscrisi intr-o institutie de invatamant superior sau universitate, cu varsta sub 26 de ani. Ei vor fi grupati in echipe pentru a rezolva diferite studii de caz care, in functie de gradul de adecvare a deciziilor lor, le va permite sa acumuleze puncte... asi ("Aces").

Scopul concursului este de a se obtine un numar maxim de asi pentru ca echipa sa se califice in finala internationala care va avea loc pe 15 aprilie 2011 in Paris si in cadrul careia se vor oferi si premiile in bani celor 5 echipe finaliste.

Data limita pentru inscriere este: 11 februarie 2011

Mai multe informatii: http://acemanager.bnpparibas.com


Concursul de fotografie "Veterinarii in viata de zi cu zi"

Uniunea Europeana a parcurs un drum lung in eforturile sale de a proteja mai bine sanatatea animalelor, garantand astfel si securitatea alimentara. Profesia de veterinar, aflata la cea de-a 250-a aniversare, a jucat un rol esential in producerea alimentelor in UE in conditii de siguranta.

Organizatia Mondiala a Sanatatii Animalelor (OIE) a declarat anul 2011 ca fiind Anul Mondial al Veterinarilor, iar ceremonia de lansare a Anului a avut loc de curand, la Versailles, in Franta, tara unde s-a nascut aceasta profesie.

Comisia Europeana prin Directoratul General pentru Sanatate si Consumatori (DG SANCO) si Organizatia Mondiala a Sanatatii Animalelor si-au unit fortele pentru a organiza o serie de evenimente menite sa celebreze aniversarea si sa scoata in evidenta diferitele roluri ale veterinarilor in intreaga lume. Cu aceasta ocazie a fost lansat si un concurs foto deschis fotografilor profesionisti si amatori din intreaga lume, indiferent de varsta sau nationalitate.

Fiecare participant poate trimite maximum 3 fotografii pe tema "Veterinarii in viata de zi cu zi". Va fi selectat cate un castigator pentru fiecare din cele cinci regiuni (Africa, Europa, Asia & Pacific, America si Orientul Mijlociu) care va primi ca premiu echipament foto in valoare de 1000 euro. Premiile vor fi decernate in cadrul Conferintei Saptamana Europeana a Veterinarilor, care va avea loc in perioada 19-20 mai 2011 in Bruxelles.

Data limita pentru trimiterea fotografiilor este: 31 martie 2011

Nu uita… oricare ar fi intrebarea, incepe cu noi! Eurodesk Romania


Primiti acest mesaj deoarece sunteti abonat(a) la AvertiMAIL - buletinul informativ lunar al Agentiei Nationale pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale.

Va rugam sa utilizati urmatoarele modalitati de abonare:
     - daca doriti sa va abonati cu o adresa de yahoo, folositi http://groups.yahoo.com/group/avertimail_anpcdefp/
     - pentru orice alte tipuri de adrese de mail, folositi formularul existent pe http://www.anpcdefp.ro/avertimail.php

Daca aveti proiecte interesante si doriti sa publicati in Avertimail articole despre acestea, daca aveti sugestii si comentarii sau daca doriti doar sa ne scrieti, va rugam sa folositi adresa feedback.avertimail@anpcdefp.ro.

Daca doriti sa nu mai primiti aceasta publicatie, va rugam sa trimiteti un mesaj cu titlul Dezabonare la adresa unregistered@anpcdefp.ro