Cuprins:

Termene limita

ANPCDEFP - proiecte si evenimente

Erasmus

Comenius

Grundtvig

Leonardo da Vinci

Eurydice

Tineret in Actiune

Eurodesk

16 septembrie 2011
MOBILITATI INDIVIDUALE DE FORMARE CONTINUA A PERSONALULUI IMPLICAT IN EDUCATIA ADULTILOR
termen limita deschis

VIZITE SI SCHIMBURI PENTRU PERSONALUL IMPLICAT IN EDUCATIA ADULTILOR

Candidaturile trebuie trimise cu cel putin 8 saptamani inainte de inceperea activitatii.
Detalii in: http://www.llp-ro.ro/userfiles/Apel_grundt_2011.pdf

Romania serbeaza un deceniu de recunoastere a inovatiei si creativitatii in domeniul predarii si invatarii limbilor straine
In Romania, actiunea European Language Label este implementata de Agentia Nationala pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale din anul 2002.

In perioada 2001 - 2011, distinctia a fost acordata unui numar de peste 80 de proiecte lingvistice, implementate de institutii private si de stat, din intrega tara.

Majoritatea proiectelor premiate cu distinctia European Language Label au demonstrat o profunda implicare pentru:
    - incurajarea dialogului intercultural si interetnic;
    - promovarea tolerantei si a luptei impotriva tuturor formelor de discriminare;
    - consolidarea folosirii limbilor straine de catre persoanele din grupurile dezavantajate (inclusiv, de grupurile lingvistice minoritare);
    - crearea unor materiale didactice si a unor instrumente de studiu si evaluare care sa vina in sprijinul cadrelor didactice si a celor care invata o limba straina:
    - imbunatatirea abilitatilor de comunicare si utilizarea instrumentelor TIC pentru invatarea limbilor straine.

Iata ce spune despre multilingvism Alexandra Sandru, doctorand in Optoelectronica la Universitatea Politehnica Bucuresti, Facultatea de Electronica, Telecomunicatii si Tehnologia Informatiei si voluntar ANPCDEFP pentru organizarea evenimentul MALLtilingvism - Voci si Culoare:

"Poate ca multi dintre noi suntem tentati sa asociem termenul de multilingvism cu contextul actual de deschidere catre diversitatea etnica si culturala, determinata de realitatile actuale, precum consolidarea Uniunii Europene sau fenomenul migrational, sau de necesitatile de ordin economic si educational-stiintifice, care recomanda, daca nu chiar impun, cunoasterea a cel putin unei limbi straine de circulatie internationala. Totusi, multilingvismul nu este un fenomen de data recenta, am putea chiar afirma ca este vechi de cand lumea si ca s-a manifestat în primul rand ca o consecinta a unei bogate diversitati lingvistice.

Nu se poate afirma cu certitudine care este numarul exact de limbi vorbite pe întreg globul, dar estimativ el se situeaza între 5000 si 7000. Daca avem în vedere si faptul ca exista aproximativ 200 de state independente, concluzia este usor de tras: multilingvismul este o caracteristica generala a tarilor din lumea întreaga si cu certitudine, mai ales în ziua de azi, ar fi destul de greu de imaginat o tara în întregime monolingva. La acest capitol, Romania nu face exceptie, ci din contra, se claseaza printre tarile europene cu un numar mare de grupuri etnice, 19 la numar. Conform recensamantului populatiei din anul 2002, 9% din populatia tarii avea alta limba materna decat cea romana.

Concentrandu-ne pe importanta socio-culturala a multilingvismului de sorginte etnica, prezenta mai multor grupuri etnice si implicit exsitenta limbilor minoritatilor sunt atribute deosebit de importante ale unei tari, ale carei particularitati socio-culturale dispun de o modelare mult mai complexa si diversa si permit o deschidere si receptivitate catre nou, catre diversitate si nu în ultimul rand catre toleranta si dialog interetnic."


Mai multe detalii despre Premiile European Language Label in Romania: http://www.llp-ro.ro/llp.php?id=29&d=55.

Mai multe detalii despre evenimentul organizat cu ocazia aniversarii a 10 ani de European Language Label in Romania, in curand la: http://www.llp-ro.ro/llp.php?id=386&d=55&menu=29

Concurs national de afis cu tema "Celebrate voices, celebrate languages"

Va invitam sa va exprimati viziunea cu privire la invatarea limbilor straine si la importanta comunicarii in alte limbi, diferite de cea materna, prin mijloacele artistice de care dispuneti: desen, colaj, tehnici mixte, lucrari in format digital etc.

Poate sa participe la acest concurs orice persoana majora rezidenta in România, indiferent de origine. Cele mai bune lucrari vor fi premiate.

Participantii pot trimite in concurs un numar de maximum doua afise. Lucrarile trebuie sa poarte un titlu adecvat sau sa fie insotite de un comentariu scurt, de cel mult 10 cuvinte. Jurizarea va avea doua etape:
    1) numarul de voturi pe Facebook
    2) votul unui juriu de specialitate

Pentru jurizare, lucrarile se vor trimite (in format jpeg - dimensiune maxima A5) pe adresele de mail: ileana.racoviceanu@anpcdefp.ro si crina.din@gmail.com.

Lucrarile de desen/pictura/colaj/grafica etc. desemnate câstigatoare vor trebui trimise in original (cel putin la dimensiunea A4) pe adresa: Agentia Nationala pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale, Calea Serban Voda 133, Corp A, etaj 3, dnei Ileana Racoviceanu

Lucrarile in format digital desemnate câstigatoare vor fi trimise in format A3, la o rezolutie de 300 dpi, prin transfer.ro, pe adresa ileana.racoviceanu@anpcdefp.ro, pentru a fi tiparite si expuse la evenimentul MALLtilingualism - Voci si culoare, care va avea loc la Baneasa Shopping City, pe 25 septembrie 2011.

Participantii vor trimite doar lucrari originale, care le apartin si pe care le-au executat dupa ideile proprii. Orice incercare de fraudare aduce dupa sine excluderea din concurs a lucrarilor.

Data limita pentru trimiterea lucrarilor este 5 septembrie 2011.

Calendarul concursului
   • Trimiterea lucrarilor, 15 august - 5 septembrie 2011
   • Votarea pe Facebook, 5 - 10 septembrie 2011
   • Jurizarea si stabilirea câstigatorilor, 11 septembrie 2011
   • Anuntarea câstigatorilor pe site-urile www.anpcdefp.ro, www.eurodesk.ro si pe grupul eurodesk_info - 12 septembrie 2011
   • Trimiterea lucrarilor digitale declarate castigatoare: 13 - 15 septembrie 2011
   • Expozitie si festivitate de premiere - 25 septembrie 2011, in cadrul evenimentul MALLtilingualism - Voci si culoare.

Se vor acorda trei premii, dupa cum urmeaza:
   • Premiul I - 2 bilete de avion in perioada 1 - 4 decembrie 2011 la Bruxelles
   • Premiul II - 2 bilete de avion in perioada 1 - 4 decembrie 2011 la Roma
   • Premiul III - 2 bilete de avion in perioada 1 - 4 decembrie 2011 la Istanbul

La acestea se mai adauga carti si obiecte promotionale, oferite de organizator si partenerii sai.

Mai multe detalii privind Concursul de afis si Regulamentul acestuia pe http://www.llp-ro.ro/llp.php?id=386&d=55&menu=29

Mai multe detalii despre Premiile European Language Label in Romania: http://www.llp-ro.ro/llp.php?id=29&d=55.


Teoria invatarii mediate - un altfel de "pas" in drumul catre invatarea permanenta

In perioada 2-15 iulie 2011, am participat la cursul "Activating Learning Processes: Feuerstein's Structural Cognitive Modifiability and Mediated Learning Experience Theory and the Instrumental Enrichment Programme - Netherlands", finantat prin Programul Sectorial Comenius - LLP si FSE - POSDRU. Acest curs s-a desfasurat in cadrul celei de-a 32-a Conferinte Internationale organizate de Institutul Feuerstein in colaborare cu Universitatea Antwerpen din Belgia. Locatia evenimentului, anul acesta, a fost orasul Zwolle din Olanda. Editia anterioara a avut loc in tara noastra, la Cluj-Nappoca, gazda fiind Univ. Babes-Bolyai, multi ditre participanti amintindu-si cu placere de experinta din Romania.

Conferinta a debutat cu o festivitate de deschidere impresionanta: dupa discursul autoritatilor locale si prezentarea obiectivelor turistice de catre primarul orasului, a urmat discursul profesorului Reuven Feuerstein care a vorbit despre impactul pe care teoria invatarii mediate l-a avut in ultimii 50 de ani asupra a sute de copii din intreaga lume. De asemenea, am avut surpriza de a audia un mini-concert de muzica clasica, sustinut de catre copii cu sindromul Down. Participanti din peste 30 de tari de pe toate continentele si-au exprimat mahnirea pentru tragedia din Japonia, reprezentata la conferinta.

Orarul a alternat orele de curs cu activitati practice, interactive, de predare in perechi si de aplicare efectiva a notiunilor studiate, grupa din care am facut parte (IE1) avand ca formator principal pe Jeanne Zehr, profesor dr. din SUA, specialist in MLE (Mediated Learning Experience - Experienta de invatare mediata). De asemenea am elaborat, in cadrul unor ateliere de lucru si sub indrumarea formatorilor, planuri de lectie si alte simulari ale unor scenarii didactice care valorifica MLE. Instrumentele de lucru au fost oferite gratuit de catre Institutul Feuerstein iar prelegerile sustinute de nume celebre, precum Alex Kozulin, Rafi Feuerstein, Ruth Deutsch, Jo Leeber, au scos in evidenta felul in care teoria profesorului Feuerstein a fost aplicata in diferite tari si punctele forte ale acesteia in comparatie cu alte teorii celebre (Piaget, Vigotki).

Lucrul in echipe multinatonale a avut multiple beneficii: in primul rand schimbul de bune practici in perimetrul didacticii traditionale sau moderne; in al doilea rand deschiderea interculturala creata la nivelul grupului, prin participarea profesorilor si psihologilor din tari precum Hong Kong, Italia, Slovenia, Danemarca, Olanda, Ungaria. Nu in ultimul rand, putem mentiona si faptul ca participarea la activitatea de formare a unor parinti ne-a facut sa constietizam o data in plus ca scoala si familia constituie un tot unitar care are acelasi scop: medierea copilului.

Ce presupune insa aceasta mediere? De ce teoria profesorului Feurestein are succes? De ce Scotia a introdus IE in curriculum, iar studentii sunt mediati pentru a deveni la randul lor buni mediatori? Pentru ca relevant nu e continutul in sine, care devine sau nu in timp important pentru cel care si-l insuseste printr-o metoda sau alta. Important este sa mediem elevii pentru ca ei sa devina la randul lor capabili de a-si media propriul proces de invatare, pentru a dezvolta functiile cognitive si pentru a valorifica fiecare particica din potentialul copiilor sau al viitorilor adulti. Medierea presupune a trasforma fiecare elev intr-un "invatacel" permanent, pentru ca invatarea permanenta e mai mult decat o expresie deja arhicunoscuta, e o realitate la care ar trebui sa accedem toti pentru a evada din irealitatea imediata in care accentul este pus in continuare pe informare si nu pe formare.

Demonstratiile realizate de Rafi Feuerstein cu doi subiecti: un adolescent cu dificultati de invatare in aria stiintelor exacte si un copil de 7 ani cu Sindromul Down, urmate de dezbateri, intrebari si clarificari au aratat cat de important este modul in care copiii sunt mediati. Sloganul profesorului Feuerstein contrazice celebra zicala "Accepta-ma asa cum sunt!" si subliniaza pozitia acestuia fata de asa-zisii parametri ficsi, cu care omul se naste, cum ar fi inteligenta, functiile cognitive si capacitatea de invatare si este cu atat mai elocvent in acest caz - "Daca ma iubesti, nu ma accepta asa cum sunt - ajuta-ma sa devin mai inteligent si mai independent!"

In concluzie, cursul a oferit nu doar instrumente eficiente in lucrul cu elevii, ci si o perspectiva de ansamblu asupra invatamantului in genere: nu exista elevi dotati/inteligenti/etc. si elevi mai putin inteligenti, ci doar profesori sau parinti care nu stiu cum sa ii ajute, sa ii ghideze, sa ii medieze.

Prof. Mihaela Chiribau-Albu, Colegiul National Ferdinand I, Bacau
Prof. Diana Popa, Colegiul National Gh. Vranceanu, Bacau
 

Proiect bilateral Comenius 2009-2011
Let's Talk About Us!

Proiectul bilateral Comenius intitutlat "Let's talk about us!" a fost derulat pe o perioada de doi ani, între 2009-2011, de catre doua unitati scolare partenere, Colegiul National Vocational Nicolae Titulescu Slatina si Colegiul Rodari din Prato, Italia. Obiectivul sau principal a vizat cunoasterea reciproca a celor doua culturi si identificarea atat a asemanarilor, dar mai ales a deosebirilor care reprezinta elemenetele originale ale oricarui spatiu cultural.

Si cum sa fi vorbit despre noi, cetateni moderni ai Uniunii Europene, fara sa ne cunoastem reciproc trecutul istoric? Schimbul de elevi desfasurat in octombrie 2009 de grupul roman, alcatuit din profesori si elevi, a urmarit cunoasterea acestor aspecte culturale insistand, asa cum era si firesc pentru vizita documentara desfasurata in regiunea Florentei, asupra elementelor legate de trecutul acestui centru al Renasterii europene. Edificiile florentine uimesc si astazi prin arhitectura lor deosebita care se va impune ca model de arhitectura renascentista.

Nu putem vorbi de Florenta insa fara sa amintim de "Santa Maria del Fiore" sau Domul din Florenta cum mai este ea cunoscuta, una dintre minunile Renasterii datorita ingeniozitatii arhitectului Brunelleschi, spatiu care a produs si asupra noastra o impresie extraordinara. Unii dintre elevii care ne-au insotit studiaza in clase cu profil de arta si au fost deosebit de interesati si de fascinati de aceste minuni arhitectonice.

In octombrie 2010, institutia partenera a desfasurat schimbul de elevi in Romania. In cadrul schimbului s-a realizat o prezentare a partii istorice a orasului Slatina, in special a edificiilor considerate monumente istorice (Casa Fantaneanu si Biserica Sfanta Treime, aceasta din urma datand din secolul al XVII lea), si s-a vizitat expoziţia de costume populare romanesti a Muzeului Judetean de Istorie si Arta din Slatina.

Ambele schimburi de elevi au reprezentat şi pentru noi, dar si pentru partenerii nostri, tot atatea ferestre deschise spre cunoasterea spre doua spatii de civilizatie.

Revenind in prezent, accentul a cazut pe viata scolara si familiala. Impactul asteptat a fost dobandirea de noi cunostinte (elevii participand la ore de curs si la activitati extrascolare) si intelegerea stilului de viata, a culturii, ideilor si opiniilor copiilor din tari diferite. Locuind intr-o familie noua, ei au reusit sa-si faca noi prieteni.

Profesorii implicati in proiect au luat contact cu un alt sistem educational european, au impartasit cu partenerii cele mai bune practici privind folosirea metodelor de predare centrate pe elevi. In timpul activitatilor au reusit sa-si imbunatateasca relatiile interpersonale profesor-elev. Impactul asupra scolilor partenere a constat in intelegerea dimensiunii europene de educatie, imbunatatirea strategiei didactice in invatarea limbii, imbunatatirea managementului scolar, in cresterea calitaţii procesului de educatie in general si, nu in ultimul rand, in cresterea reputatiei scolii in comunitatea locala si randul parintilor, care au fost aproape de echipa de proiect in toate activitatile.

Echipele au vernisat o expozitie de fotografii realizate in timpul activitatilor si au ales logo-ul parteneriatului. Site-ul proiectului se gaseste la adresa http://ltau.blogspot.com, unde se mai afla si dictionarul de cuvinte si expresii uzuale in limbile engleza, romana si italiana, dosarul parteneriatului (prezentari power-point ale scolilor, oraselor si tarilor participante).


Asistenti Comenius: Pledoarie pentru cariera didactica
In august, anul trecut, imi incepeam prima experienta europeana ca Asistent Comenius, experienta care s-a dovedit a fi decisiva asupra alegeri viitoarei mele cariere. Stagiul s-a desfasurat în cadrul unui liceu privat, Eisbjerghus Efterskole, situat în centrul Danemarcei, în localitatea Norre Aby.

Acest stagiu m-a ajutat sa realizez importanta carierei didactice care trebuie vazuta ca o dimensiune umana extrem de puternica, care implica nu doar cunostinte si competente, ci si atitudini, valori, etos, într-un cuvant o constiinta profesionala.

Sub indrumarea unui profesor mentor am putut lua parte la tot ce implica o cariera diactica, incepand de la planificarea activitatii didactice, pana la obtinerea feed-back-ului de la elevii.

Procesul de mentorat a fost unul eficient, care a creat o relatie interpersonala de sustinere, de schimb de experienta si de invatare. Profesorul mentor a fost intodeauna motivat si dispus sa-mi ofere competentele, cunostintele sale si viziunea sa asupra vietii, toate acestea avand ca scop sustinerea mea in realizarea obiectivelor personale si profesionale.

Mentoratul mi-a oferit posibilitatea de a putea lucra alaturi de profesori cu experienta in domeniu, profesori care au dorit sa impartaseasca din cunostiintele lor, au stiut sa imi fie alaturi si sa ma ghideaze in desfasurarea diferitelor actiuni educative. Am invatat ca trebuie sa le ofer elevilor sarcini de lucru, provocatoare, interesante, de natura sa stimuleze dezvoltarea lor intelectuala. Poate ca cel mai important lucru pe care l-am putut învata participand la acest stagiu de formare initiala este acela ca un profesor bun nu trebuie sa aiba raspuns la orice intrebare. Profesorul este o persoana care invata mereu, pe parcursul intregii vietii. Este absurda prezumtia conform careia un profesor bun trebuie sa aiba raspuns la orice întrebare. Un profesor nu este o fiinta atotstiutoare, ci este o persoana care detine informatia si pregatirea necesara pentru a facilita accesul elevilor sai la lumea cunoasterii.

Pot spune ca participarea la acest stagiul mi-a adus atat un castig profesional, cat si unul personal, oferindu-mi sansa de a ma initia în cariera didacica si de a lua contact cu o cultura europeana.

Elena Marin
Asistent Comenius, 2010

Un asistent Comenius la Piatra Neamt

Sosita din Franta in septembrie 2010, Aline Senzini, a fost alaturi de elevii de la Colegiul National de Informatica din Piatra Neamt pana in luna martie 2011, cu toate ca initial contractul ei se incheia in ianuarie. Semn ca primirea din institutia noastra a facut-o sa se simta in largul ei.

Masterand al Universitatii din Lille, Aline a dorit sa aiba o experienta concreta a predarii limbii franceze prin intermediul programelor de mobilitate oferite de Uniunea Europeana. Bucuroasa ca a reusit sa devina asistent Comenius, Aline a inceput sa invete limba romana si sa studieze ghidurile turistice inainte de a ajunge in Romania.

Emotii am avut si noi, elevi si profesori cand am primit-o in scoala si la ore. S-a dovedit a fi foarte serioasa si modesta, dornica sa invete cat mai multe despre tara noastra si se ne impartaseasca informatii culturale si educationale despre Franta, cu scopul de a dezvolta competentele de comunicare ale elevilor in limba franceza.

Aline a facut cunostinta cu profesorii si elevii scolii noastre, cu sistemul de invatamant din Romania, cu proiectele derulate in liceu. Cu ocazia Zilei Limbilor Moderne elevii s-au bucurat sa prezinte in limba franceza orasul, regiunea, scoala si un scurt spectacol. Era doar inceputul unei serii de evenimente si proiecte la care Aline avea sa participe si ulterior sa le anime chiar ea.

Aspectul cel mai interesant al activitatilor asistentului Comenius a fost cel profesional, adica asistente la ore de limba franceza, dar si la alte discipline la care colegii au invitat-o si la care s-au straduit sa sustina lectii in limba lui Molière, activitati in cadrul orelor de limba franceza, cursuri de conversatie dupa ore, curs de limba franceza - dezvoltarea competentelor de comunicare - pentru profesorii debutanti la Casa Corpului Didactic, participare activa la cercul pedagogic al profesorilor de limba franceza, prilej de intalnire si cu studenti din Franta inscrisi la master la Universitatea din Iasi, colaborare cu membrii trupei de teatru a liceului, etc.

Elevii, la inceput timizi, s-au imprietenit destul de repede cu Aline si si-au dezlegat limbile, ajutand-o sa se integreze in comunitatea noastra. Au iesit impreuna la o cafea sau la un vernisaj, au invitat-o la o activitate a unui proiect Tineret in Actiune la Bicaz, la Festivalul de Teatru de la Piatra Neamt si nu in ultimul rand in excursii, unele dintre ele tematice, asa cum a fost cea care isi propunea sa descopere inchisorile din perioada comunista.

Cu ocazia Zilei Francofoniei, Aline a conceput impreuna cu profesorii de franceza un program gen emisiune televizata "Pour ou contre la francophonie" asa cum se realizeaza in Franta, cu dezbatere, clipuri publicitare concepute de elevi, muzica, un videoclip muzical "Alors, on danse", cu o noua regie care sa decripteze semnificatia versurilor, un album fotografic cu explicarea in imagini a gesturilor culturale franceze. Datorita diversitatii activitatilor desfasurate ne propunem sa realizam un site in care sa le putem prezenta pe toate si pe care sa-l inscriem intr-un concurs de produse finale ale proiectelor cu finantare europeana.

Prezenta lui Aline Senzini la Colegiul National de Informatica a fost prilej de invatare si imbogatire culturala in context formal si non-formal, o experienta unica pentru elevi si profesori, lasand tuturor amintiri placute.

Prof. metodist Carmen Corlateanu


Interviu

De ce ai ales ERASMUS?
Am ales Erasmus din dorinta de a deschide o poarta spre o cariera medicala de success.Totodata, am ales Erasmus pentru a cunoaste un alt sistem medical precum si pentru a calatori in Europa.

In ce fel experienta ERASMUS te-a schimbat ca persoana si te-a ajutat in profesia aleasa?
Erasmus m-a schimbat pentru toata viata. Am invatat sa traiesc pe cont propriu. Totodata nevoia m-a invatat si poloneza, iar cursurile de limba poloneza, desi prezentate in maniera rigida, au devenit utile. In profesia aleasa, experienta Erasmus mi-a imbunatatit practica medicala si abilitatile de comunicare in conditii diferite. Poate, pentru unii, Erasmus e o alegere de moment, pentru altii poate ca e o chestiune de ambitie, dar cu siguranta fiecare se va schimba, va evolua din toate punctele de vedere. Si prieteniile legate aici sunt prietenii pe viata. Lupta cu acomodarea, cu trecerea peste euforia de moment, cu lipsa prietenilor de acasa, lipsa limbii materne, complianta colegilor, totul devine lupta cu tine si cu capacitatea de adaptare la un mediu nou si aplicarea, constienta sau nu, a tuturor cunostintelor de pana acum.

Top 3: experiente personale

Schimbul intercultural romano-polonez (prieteni, bucatarie internationala, istorie, obiceiuri). Prietenia cu coordonatoarea Erasmus. Experienta poloneza, in general.

Top 3: experiente academice

Accesul nelimitat in salile de operatii si explicatiile profesorilor. Cursurile si stagiile practice la departamentul de Pneumologie din Bydgoszcz. Cursurile si intalnirile medicale cu profesorul Henryk Kazymirczak (decanul Facultatii de medicina din Polonia)

ERASMUS: pro si contra

Pro - experiente pozitive in domeniul medical, participari la operatii, acces la baza de date a universitatii, disponibilitatea profesorilor de a explica si a se ocupa in detaliu de studentii Erasmus. Evolutie personala si schimb cultural international. Perfectionarea limbajului medical intr-o limba straina, acomodarea cu un alt sistem medical si de invatamant. In plus, activitati sociale diferite si in numar foarte mare (petreceri, excursii, cine etc).

Pro - mancarea ieftina, cazare ieftina in apartamentele de aici, in general viata este mult mai ieftina si mai convenabila

Contra - contactul dificil zilnic cu personalul polonez (lipsa cunostintelor lor de limba engleza), climatul Poloniei (frig cam 6 luni pe an), conditiile de cazare (raportul calitate-pret).

Macsim Lucian - UNIVERSITATEA DE MEDICINA SI FARMACIE GRIGORE T. POPA - IASI
Student Erasmus 2010-2011
Universitatea Nicolaus Copernicus, Polonia


Am avut privilegiul si bucuria de a participa la cursul "Glottodrama-Teaching foreign languages by drama", desfasurat intre 4-15 aprilie 2011 la Roma.

THE GLOTTODRAMA METHOD - TEACHING FOREIGN LANGUAGES BY DRAMA

Metoda Glottodrama, care integreaza abordarea comunicativa cu arta actorului, a fost conceputa initial pentru limba italiana, dar dupa ce a fost experimentata cu succes in patru institutii europene, printre care si Universitatea Bucuresti, cu rezultate excelente, ea a fost extinsa in predarea altor limbi europene, si a rezultat intr-un proiect european LLP.

Cursul a durat 2 saptamani, cu 45 de ore si a avut 3 faze: introducerea in bazele teoretice ale metodei, facuta chiar de realizatorul acesteia, profesorul Carlo Nofri, apoi am devenit "elevi" si am lucrat in workshop-uri, chiar intr-un teatru, asistati de un profesor de limba si unul de drama, iar la sfarsit ne-am dovedit cunostintele acumulate in fata colegilor cursanti, alcatuind o unitate de invatare si prezentand-o in fata colegilor si profesorului nostru, pentru evaluarea finala.
Cursul a fost activ, pasional, vesel, original. Diversitatea de culturi a participantilor a facut totul si mai provocator. Au fost colegi, profesori de engleza, din Turcia, Germania, Suedia si Polonia. Prin insasi structura cursului, interactiunea dintre noi a fost extraordinara si s-au legat prietenii si potentiale parteneriate. Toti participantii au avut acces, dupa acest curs, printr-o parola, la toate materialele noi ale metodei Glottodrama.
Cursul s-a desfasurat in inima Romei, langa Piazza Spagna, si am beneficiat din partea organizatorilor si de un scurt tur al principaleler locuri de interes turistic, insostiti de un ghid, in weekend.

Pentru cei care iubiti teatrul si predati limbi straine, atat elevilor cat si adultilor, recomand acest curs din toata inima! Veti veni mai bogati, spritual si profesional.

Prof. GRATIELA PADUROIU - Ploiesti
Beneficiar al unei mobilitati individuale Grundtvig
GRU-10-MOF-326-PH-IT


VETPRO 205 sau Arta de a Reusi

In anul scolar 2010-2011 Grupul Scolar de Constructii Montaj Resita a castigat proiectul de mobilitate LLP/LdV/VETPRO/2010/RO/205 din cadrul programului Programul de Invatare pe Tot Parcursul Vietii, programul sectorial Leonardo da Vinci.

Proiectul, finantat de Comisia Europeana, s-a numit: Strategii de autocunoastere si dezvoltare personala, metode de orientare si consiliere vocationala a tinerilor din invatamantul profesional si tehnic. Dezvoltarea profesionala a profesorilor - Arta de a reusi.

Proiectul s-a adresat inginerilor si maistrilor instructori care desfasoara activitati de orientare si consiliere in cadrul orelor de dirigentie la clase de nivel liceal sau invatamant special.

Proiectul s-a derulat in perioada 04.10.2010 - 13.04.2011 iar mobilitatea a avut loc in perioada 31 ianuarie - 13 februarie 2011, la Leipzig, Germania.

Obiectivele generale ale proiectului au fost de a sprijini imbunatatirea calitatii si a inovatiei in sistemul de educatie, a practicilor educationale si de formare profesionala; de a sustine participarea cadrelor didactice la actiuni de formare si formare continua, în domeniul IT si in cel lingvistic, pentru a dobandi si utiliza cunostinte, deprinderi si calificari care sa le faciliteze dezvoltarea personala.

La mobilitate au participat 14 cadre didactice ale Grupului Scolar de Contructii Montaj Resita. La sfarsitul proiectului fiecare participant a primit un Certificat Europass, un certificat lingvistic si un certificat de participare.

Continuturile formarii au fost stabilite in functie de curriculumul de orientare si consiliere vocationala pentru clase de liceu si in functie de curriculumul pentru elevii cu CES (Cerinte Educative Speciale) integrati in invatamantul de masa, la nivelul catedrei de orientare vocationala din scoala si au cuprins: Autocunoastere si dezvoltare personala, Comunicare si abilitati sociale, Managementul informatiilor si al invatarii, Planificarea carierei.

La finalul proiectului cei 14 profesori au dobandit competente privind tehnici de consiliere, au realizat analize SWOT, au invatat sa conceapa o fisa psihopedagogica, au invatat sa aplice chestionare de interese, ghiduri de interviu, chestionare privind optiunile profesionale ale elevilor cu CES. Si-au perfectionat aptitudinile absolut necesare pentru a putea sã indeplineascã cerintele legate de aceastã profesie (empatie, putere de analizã si decizie, spirit de echipã, adaptabilitate la situatii noi). Si-au perfectionat abilitatile si competentele interpersonale pentru a derula parteneriate educationale eficiente si cu parintii elevilor, si-au largit cunostintele si orizontul spiritual, sunt capabili sa identifice tehnicile, metodele si strategiile didactice pentru eficientizarea demersului didactic in consiliere si orientare vocationala, si-au dezvoltat abilitati sociale si de comunicare, au utilizat metode practice pentru dezvoltarea performantelor individuale. Participantii au analizat diferentele si asemanarile dintre sistemele de educatie roman si german si impreuna cu mentorii germani au analizat puncetele tari si punctele slabe ale fiecarui sistem.

Un prim rezultat a fost realizarea unor planuri de cariera realizate pentru elevii cu CES aflati in ultimul an al ciclului de scolarizare. De asemenea, fisele de observatie realizate pot fi folosite inclusiv in activitatile curente de pregatire practica, atat in scoala din care provin participantii, cat si in alte scoli.

Participantii, impreuna cu echipa de proiect, au elaborat un minighid de orientare si consiliere care constituie un exemplu de buna practica in orientarea profesionala a elevilor de la invatamantul profesional si tehnic si in special a elevilor cu CES de la invatamantul profesional si tehnic.

Rezultatele proiectului au fost diseminate in cadrul caravanei de orientare vocationala care s-a derulat in perioada aprilie - iunie 2011, atat in mediul urban cat si rural in majoritatea claselor a VIII-a. De asemenea, rezultatele au fost diseminate si elevilor de clasa a XIII-a si a XII-a din scoala si din cadrul scolilor partenere. Proiectul a fost promovat si in cadrul campaniei pentru Scoala Europeana, titlu pe care scoala l-a obtinut in acest an.

Asigurarea durabilitatii in timp se va realiza prin prezentarea rezultatelor proiectului, prin folosirea minigidului de consiliere si mai ales prin folosirea experientei acumulate de fiecare participant.

Profesor coordonator: Liliana Ababei


Publicatiile realizate in cadrul retelei europene Eurydice reprezinta o foarte buna sursa de documentare - prin furnizarea de informatii clare, concise, actualizate si bine documentate - pentru toti actorii implicati in proiecte europene.
Va invitam sa accesati urmatoarele publicatii:
Early childhood education and care in Europe: tackling social and cultural inequalities

Studiul prezinta datele trans-nationale disponibile si analizeaza politicile nationale cu privire la serviciile de educatie si ingrijire timpurie existente in Europa. Aceste informatii sunt insotite de un rezumat al cercetarilor in domeniu si de un rezumat al principalelor tendinte si abordari in Europa. Concluziile studiului prezinta propuneri de eficientizare a acestui segment de invatamant, astfel incat sa devina just si eficient. Studiul, efectuat de Eurydice, este o continuare la Comunicarea Comisiei Europene din anul 2006 referitoare la justete si eficienta.

Studiul este insotit de Concluzii, Glosar si Anexe (contin informatii referitoare la autoritatile publice cu responsabilitate in acest domeniu; definitiile nationale pentru descrierea copiilor aflati in situatii de risc; scurte descrieri privind Cadrul national referitor la invatamantul prescolar si protectia copilului).

Sunt disponibile sapte descrieri nationale privind aceasta topica.
Anul de referinta: 2008/2009.
Anul publicarii: 2009

http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/thematic_reports/098EN.pdf
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/thematic_reports/098FR.pdf
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/thematic_reports/098DE.pdf
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/thematic_reports/098RO.pdf


School autonomy in Europe. Policies and measures

In ultimii douazeci de ani, institutiile scolare au facut obiectul a numeroase reflectii si reforme, in special la nivelul autonomiei acordate. S-au luat o serie de decizii pentru ameliorarea participarii democratice, gestionarea fondurilor publice investite in educatie si in special, in ultimii ani, referitoare la calitatea invatamantului. Autonomia scolara reprezinta o problema cheie pe agenda politica pentru multe dintre tarile europene.

Publicatia prezinta o sinteza a starii actuale a autonomiei scolare in 30 dintre tarile europene. Nivelurile de invatamant vizate: cel primar si cel secundar inferior.

Studiul prezinta gradele de autonomie in materie de gestionare a resurselor financiare (fonduri publice si private) si umane (directori de scoli, personal didactic si non-didactic). Prezinta decidentii la nivel institutional cat si sistemele de evaluare institutionale (accountability) implementate in corelare cu aceasta autonomie. Publicatia furnizeaza de asemenea, un istoric al reformelor referitoare la autonomia scolara, pe o perioada de peste 20 de ani.

Problema autonomiei scolare a fost una dintre prioritatile Presedintiei Portugheze a Consiliului Uniunii Europene in timpul celei de a doua jumatati a anului 2007, iar reteaua Eurydice a fost rugata sa-si aduca contributia prin acest studiu.

Studiul, structurat pe trei capitole, trateaza urmatoarele continuturi: Implementarea autonomiei scolare (istoric, curente, politici); Nivelurile de autonomie scolara si tipurile de decidenti din cadrul scolii; Autonomia si rolul scolii. Studiul este insotit de un capitol final de Concluzii si perspective cat si de Anexe continand tabele de date.

Anul publicarii: 2007

http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/thematic_reports/090EN.pdf
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/thematic_reports/090FR.pdf
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/thematic_reports/090RO.pdf


Key Data on Education in Europe 2009

Publicatia, aflata la cea de-a saptea editie, a aparut in contextul celei mai importante provocari cu care Uniunea Europeana s-a confruntat vreodata: o criza economica, sociala si financiara foarte severa. Publicatia combina datele statistice si informatiile de ordin calitativ.

Cei 121 de indicatori care sunt tratati in acest raport au fost integrati intr-o structura compusa din sase capitole tematice: Context, Structuri, Participare, Resurse, Procese educationale, Absolventi si niveluri de calificare.

Date cheie privind educatia din Europa 2009 se bazeaza pe datele colectate prin intermediul unitatilor nationale ale retelei Eurydice, Eurostat si a bazelor de date internationale PISA/PIRLS, care contin sondaje despre educatie.

Pentru ca raportul sa fie mai usor de studiat si usor accesibil tuturor celor interesati, lucrarea contine numeroase figuri, inclusiv histograme, harti si diagrame completate de observatii cu privire la punctele esentiale care rezulta din descrierea si compararea sistemelor de educatie.

Aceasta editie a lucrarii Date cheie privind educatia din Europa 2009 acopera un numar de 31 de tari europene, si anume pe cele care fac parte din reteaua Eurydice si care implementeaza Programul de Invatare pe tot parcursul vietii (2007-2013).

Anul publicarii: 2009

http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/key_data_series/105EN.pdf
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/key_data_series/105FR.pdf
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/key_data_series/105DE.pdf
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/key_data_series/105RO.pdf


.... si multe alte titluri interesante.....

Toate publicatiile pot sa fie accesate si descarcate gratuit, de pe urmatoarele adrese:
http://www.llp-ro.ro
http://www.eurydice.org
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/index_en.php


Laboratorul de educatie nonformala - editia 2011

Se intampla din nou! In perioada 21 - 28 august 2011 va avea loc la Gura Portitei a treia editie a Laboratorului de educatie nonformala. Vor fi zile bune pentru nonformal!

Ideea, ca si la celelalte doua editii, este simpla: sa aducem in acelasi loc oameni care au experienta in ceea ce priveste o metoda de invatare nonformala si sa ii punem in contact cu alti oameni care lucreaza in organizatii cu si pentru tineri, care sunt "susceptibili de a prinde repede virusul" unei astfel de metode.

Cei interesati de metode de invatare precum teatru labirint, photovoice, cafenea publica, explorare urbana, debate educational, teatru forum, improvizatie, open space, animatie socio-educativa, animatie stradala, sociodrama, psihodrama, biblioteca vie, dans contemporan, origami, writing theater vor avea ocazia de a afla detalii despre aceste metode si, mai mult decat atat, vor putea sa le si puna in practica.

Inscrierile se fac online, prin pagina dedicate evenimentului, pana pe data de 5 august.
Numarul de locuri: 35.

Pe blogul evenimentului, http://nonformalii.wordpress.com, sunt detalii despre ce s-a intamplat la prima si a doua editie a laboratorului, informatii despre educatia nonformala si metode de invatare in context nonformal precum si alte informatii despre a treia editie a laboratorului .

Evenimentul este prezent si pe Facebook, http://www.facebook.com/event.php?eid=220832681271138.


Voluntariat de la A la... SEV!

Oradea, 23-26 iulie! Locul unde s-au intalnit aproape 100 de oameni implicati in activitati de voluntariat in general si proiecte de tip Serviciul European de Voluntariat in particular!

A fost un eveniment numit Volunteq! Au fost voluntari, au fost coordonatori sau membri din echipe de proiect, au fost formatori si mentori, a fost si Agentia Nationala! Si, la fel de important, a fost un cadru colaborativ in care toti acesti actori au putut sa isi spuna "ofurile" si sa poata discuta pe marginea lor.

Nimeni nu detine monopolul adevarului absolut in SEV, insa un astfel de eveniment ne va ajuta cu certitudine sa intelegem mai bine realitatile in care traim fiecare si provocarile la care trebuie sa gasim solutii. Din acest motiv a fost un eveniment... ALTFEL! Care a si folosit o metodologie ALTFEL! Si anume... BARCAMP!

BarCamp este o non-conferinta nascuta din dorinta oamenilor de a crea un cadru deschis atat pentru invatare cat si pentru impartasirea cunostintelor. La un astfel de eveniment oricine care are ceva de invatat sau de oferit este bine venit sa se alature. Atunci cand participi la un eveniment de acest tip, fii pregatit sa transmiti ceea ce stii participantilor. Atunci cand pleci, fii pregatit sa transmiti lumii intregi. Toti cei care participa trebuie sa sustina o prezentare, sa propuna o tema, sa ajute la o sesiune, sa faca voluntariat/sa ofere suport pe perioada evenimentului.

Totul bazat pe un concept in care NU EXISTA SPECTARORI, NUMAI PARTICIPANTI! Concept care a fost implementat inca din faza de inscriere pana la evenimentul in sine.

Tot cu aceasta ocazie a fost testat (deocamdata doar in retea inchisa) portalul ca va sustine comunitatea pentru Serviciul European de Voluntariat, care se doreste sa devina si un centru de resurse pentru programul Tineret in Actiune, in special si pentru tineret, in general. Acesta platforma isi propune sa puna bazele si unor alte comunitati de sprijin, pentru trei categorii foarte importante de persoane-resursa in proiecte: liderii la Schimburi de tineri, indrumatorii la Initiative ale tinerilor si mentorii la Serviciul European de Voluntariat. Deocamdata se afla in teste, insa la mijlocul lunii septembrie va fi lansata, asa ca... stati pe aproape !

Rezultatele atelierelor si mini-trening-urilor au fost postate deja pe aceasta plaforma in care toata lumea va putea contribui si isi va putea impartasi experientele. Astfel, problemele se pot rezolva mai usor daca se discuta si daca se evidentiaza faptul ca nu sunt singulare pentru o organizatie sau o categorie de stakeholderi. Mai ales ca, dupa cinci ani de Tineret in Actiune, s-a acumulat o expertiza destul de mare care (pana acum) nu a avut un canal de comunicare care sa o exploateze la maxim.

Revenind la Volunteq, evenimentul a avut parte si de VIPuri! Stiati ca solistul formatiei care a reprezentat Romania la Eurovision a ajuns pentru prima oara in Romania ca voluntar in cadul Serviciului European de Voluntariat? David Bryan de la Hotel FM a fost si el prezent la eveniment si a povestit din experienta sa! Dupa care a si dat impreuna cu formatia sa un mini-concert live in cadrul evenimentului care a ridicat sala in picioare (si la propriu, si la figurat !

Volunteq 2011 s-a incheiat! Daca nu ati reusit sa ajungeti... speram se ne vedem la editia din anul viitor!

Pentru mai multe informatii cu privire la BarCamp (ce este, care sunt regulile, cum se organizeaza etc.) dar si interviuri cu David Bryan si alti participanti la eveniment mergeti la http://www.barcamp.ro/blog

Pentru vizuali, poze de la eveniment gasiti la http://www.facebook.com/media/set/?set=oa.225562437488708&type=1 si la http://www.facebook.com/media/set/?set=oa.228475773864041&type=1


... te informeaza:

Cresterea finantarii pentru educatie, tineret si creativitate

In cadrul strategiei sale de stimulare a ocuparii fortei de munca, Comisia Europeana are drept obiectiv aproape dublarea numarului de tineri, profesori si cercetatori care primesc burse UE pentru a invata si a se forma in strainatate, de la 400 000 de beneficiari pe an in prezent, la aproape 800 000 in viitor. Acesta este unul dintre obiectivele-cheie care stau la baza cresterii semnificative a investitiilor UE pentru educatie, tineret si creativitate propusa de Comisie in planul sau de buget pentru 2014-2020.

Mai multe informatii pe aceasta tema:
http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do
?reference=IP/11/857&format=HTML&aged=0&language=EN&guiLanguage=en


Castiga sansa de a vorbi in Parlamentul European din Bruxelles!

Pe 20 septembrie, Intergrupul Parlamentului European pe probleme de tineret organizeaza o audiere privind revizuirea Portalului pentru tineret. Printre interlocutori se numara reprezentanti ai Comisiei Europene, Eurodesk, Facebook, Netlog, precum si experti pe e-participare. Pentru a ne asigura ca acest portal ramane atractiv pentru voi, ne dorim ca la aceasta audiere sa participe si tinerii. Ai putea fi chiar tu! Tot ce trebuie sa faci este sa contribui pe pagina Facebook: www.facebook.com/europeansocialnetwork

Persoana cea mai activa va fi invitata la Bruxelles pentru a vorbi la eveniment.

Persoana de contact: europarlamentar Franziska Brantner
e-mail: franziska.brantner@europarl.europa.eu

Evenimentul va fi transmis pe internet si poate fi urmarit pe: http://greenmediabox.eu/live/youthportal/


Concurs video pe tema eticii mass-media

CIME - Center for International Media Ethics - a lansat un concurs de videoclipuri de un minut despre cenzura, acuratete, adevar, senzational si viata privata. CIME este o organizatie non-profit care reuneste o retea de jurnalisti din intreaga lume pentru a le oferi un cadru pentru formare, discutii si expertiza in etica profesiei lor.

Eligibilitate: Sunt invitati sa-si arate talentul si ideile originale realizatorii de filme video creativi - nu neaparat si cu experienta.

Regulament:
1. Creeaza un filmulet video nu mai lung de un minut (max. 100 mb)
2. Filmul trebuie sa acopere sau sa se refere la unul din urmatoarele subiecte: Cenzura; Acuratete; Adevar (barfa/calomnie); Senzational sau Viata privata
3. Limba folosita in text sau audio trebuie sa fie engleza.

Premii: Videoclipul castigator va fi folosit ca film oficial al CIME pentru un an! Autorul acestuia va fi invitat sa participe la un training online pe tema eticii in mass-media, la care va putea sa mai invite inca 5 prieteni. In urma cursului va primi un certificat J-Ethinomics!

Inscriere: Trimite videoclipul online la adresa info@cimethics.org cu toate datele tale (nume, prenume, tara de resedinta) si o propozitie despre idea ta initiala. Originalul videoclipului castigator va fi trimis la CIME.

Data limita pentru inscriere este: 21 august 2011

Mai multe informatii: http://www.cimethics.org/index.php?option=com_content&view=article&id=69


Stagii de formare la Consiliul Uniunii Europene

Secretariatul General al Consiliului Uniunii Europene ofera, in fiecare an, aproximativ 95 de stagii de practica cu o durata medie de 5 luni. Aceste stagii pot fi: platite, neplatite sau rezervate functionarilor nationali.

Stagii platite:
Stagiarii vor fi repartizati catre unul sau mai multe departamente ale Secretariatului General al Consiliului pentru o durata de cinci luni.

Criterii de selectie
• sa fie cetateni ai unuia dintre statele membre ale Uniunii Europene
• sa fi terminat, la data depunerii candidaturii, cel putin primul ciclu de studii superioare universitare, recunoscute printr-o diploma
• sa cunoasca bine una dintre limbile oficiale ale UE si satisfacator o alta. In practica, este necesara cunoasterea cel putin a limbilor engleza si franceza.
• sa nu fi efectuat deja un stagiu intr-o alta institutie europeana
• functionarii nationali nu sunt eligibili pentru acest program.

Cuantumul bursei acordate este fixat la 900 Euro pe luna.

Data limita pentru inscriere este: 31 august 2010

Mai multe informatii gasiti pe site-ul Eurodesk: http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000021
sau pe site-ul Consiliului: http://www.consilium.europa.eu/showPage.aspx?id=1285&lang=en


Cardul european de sanatate: Concurs de fotografie

Poti castiga o excursie pentru doi in Mallorca, Spania, incarcand o fotografie care sa reprezinte cardul european de asigurari sociale de sanatate folosit intr-o situatie de calatorie sau vacanta. Autorul fotografiei care va primi cele mai multe voturi pe Facebook pana pe 31 august 2011 va castiga concursul.

Mai multe informatii despre concurs:
http://apps.facebook.com/insurance-card/canvas/photoContest-Ehic/home


"Zoom in on poverty" - Concurs international de fotografie

Concursul international de fotografie "Zoom-in on Poverty" este o campanie publica mondiala initiata de presedintele Agentiei de Stiri Xinhua, dl. Li Congjun. Ca parte a unui parteneriat pentru dezvoltare mai extins, concursul reprezinta o initiativa comuna a Programului Natiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD/UNDP) si Xinhua News Agency. Scopul acestui concurs este de a reorienta atentia lumii fata de saracie prin intermediul fotografiei, care ilustreaza unele dintre cauzele, solutiile si realizarile atinse in eradicarea saraciei pana in acest moment. Conform Obiectivelor ONU de Dezvoltare ale Mileniului (ODM), se urmareste reducerea la jumatate a saraciei pana in 2015, comparativ cu 1990, prin eforturi globale.

Concursul este deschis reprezentantilor mass-media de renume international, organizatiilor profesionale, fotografilor amatori si profesionisti, precum si tuturor institutiilor asociate. Tema concursului este: zoom-in pe saracie si promovarea progresului social si a dezvoltarii.

Data limita pentru inscriere este: 1 septembrie 2011

Mai multe informatii despre concurs si conditii de participare:
http://news.xinhuanet.com/foto/gzpken/2011-06/13/c_121527006.htm


Concursul tinerilor inovatori

Concursul se adreseaza tinerilor antreprenori din mediul online cu vaste intre 18 si 25 de ani care au o idee/un design unic al unui produs inovator ce foloseste tehnologia existenta pentru a oferi solutii clare provocarilor reale din domeniul social si al mediului. Castigatorii vor avea ocazia de a se intalni cu leaderii lumii si de a castiga finantare pentru proiectul propus. Ideile trebuie sa fie realiste, fezabile si relevante pentru Obiectivele ONU de Dezvoltare ale Mileniului:
• reducerea saraciei si foametei (incluzad agricultura inteligenta)
• imbunatatirea educatiei pentru toti
• abordarea inegalitatii de gen
• acces la ingrijiri medicale
• sustenabilitatea mediului

Concursul invita cu precadere femeile, somerii si persoanele talentate cu dizabilitati.

Premii: Castigatorii vor avea sansa de a-si impartasi ideile leaderilor lumii si de a obtine finantare pentru transformarea ideilor in realitate. Ei vor fi invitati sa faca o prezentare in cadrul Summitului Broadband Leadership.

Data limita pentru inscriere este: 1 septembrie 2011

Mai multe detalii: http://world2011.itu.int/young-innovators


Premiul Viral Video 2011

Competitia este parte a celei de a 27-a editii a Festivalului international de scurt-metraje de la Berlin, organizat si gazduit de Interfilm Berlin, Zucker Kommunikation si Fundatia Heinrich Boell. Toate lucrarile trebuie sa comunice un mesaj original, promotional, ideologic sau politic. Cele trei premii in valoare de 1000 de euro fiecare se acorda pe diferite categorii: Premiul publicului, Premiul juriului, Premiul pentru cel mai bun viral politic pe teme referitoare la clima, democratie sau justitie.

Data limita pentru inscriere este: 11 septembrie 2011

Mai multe informatii despre concurs: http://www.viralvideoaward.com/award-2011-engl/


Premiile MEDEA 2011

Scopul Premiilor MEDEA este de a incuraja inovatia si bunele practice in utilizarea media (audio, video, grafica si animatie) in educatie. Aceste premii sunt un semn de recunoastere si promovare a excelentei in materie de productie si elaborare pedagogica a resurselor multimedia de invatare.

Din 2010 pana in 2012, Premiile MEDEA sunt sprijinite de programul "Invatare pe tot parcursul vietii" al Comisiei Europene prin proiectul MEDEA2020: http://www.medeaawards.com/medea2020

Premiile 2011
- Premiul MEDEA 2011 pentru media educationale create de utilizatori
- Premiul MEDEA 2011 pentru media educationale create de profesionisti
- Premiul special 2011 pentru cooperare europeana in crearea de media
- Premiul special 2011 pentru media educationale care promoveaza voluntariatul
- Premiul special al juriului MEDEA 2011

Data limita: inscrierile se fac online si trebuie trimise astfel incat sa ajunga la Secretariatul MEDEA prin posta, e-mail sau fax inainte de data limita: 16 septembrie 2011 (miezul noptii)

Mai multe informatii se gasesc pe site-ul Eurodesk:
http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000456
sau pe site-ul concursului: http://www.medea-awards.com/home


Concursul "Hands off my design"

Concursul "Hands off my design!" ("Nu te atinge de creatiile mele!") este organizat de Oficiul pentru Armonizare in cadrul Pietei Interne (OHIM / OAPI) si Observatorul European pentru combaterea contrafacerii si pirateriei si sustinut de Asociatia Cumulus International a Universitatilor si Colegiilo de Arta, Design si Media. Concursul invita participantii sa trimita afise si filme video (care pot fi folosite ca instrumente guerrilla/ marketing viral) care sa ilustreze pericolul si efectele negative ale produselor contrafacute si piratate. Inscrierea consta in trimiterea a doua materiale: un videoclip si un afis. Afisul trebuie sa se refere la mesajul cheie al videoclipului si sa includa link-ul http://www.handsoffmydesign.com. Orice text sau audio din videoclip si afisul trebuie sa fie in limba engleza. Lucrarile vor fi evaluate in functie de cat de bine se potrivesc pentru a fi folosite ca instrumente guerrilla/marketing viral si de eficienta lor in a prezenta pericolele si efectele daunatoare ale produselor falsificate si copiilor ilegale.

Eligibilitate: Pot participa: birouri, studiouri, agentii, liber profesionisti si studenti la design grafic, comunicare vizuala si/sau orice alt tip de design. Premii: 1 - €8.000 / 2 - €2.500 / 3 - €1.500

Pentru a se inscrie in concurs, participantii trebuie sa acceseze http://www.handsoffmydesign.com pentru a descarca si completa formularul de inscriere, impreuna cu formularul separat de "declaratie" semnat si apoi sa le trimita pe amandoua in acelasi mesaj pe adresa indicata, fie pentru studenti, fie pentru profesionisti, urmand instructiunile date in formularul de inregistrare.

Nu uita... oricare ar fi intrebarea, incepe cu noi! Eurodesk Romania


Primiti acest mesaj deoarece sunteti abonat(a) la AvertiMAIL - buletinul informativ lunar al Agentiei Nationale pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale.

Va rugam sa utilizati urmatoarele modalitati de abonare:
     - daca doriti sa va abonati cu o adresa de yahoo, folositi http://groups.yahoo.com/group/avertimail_anpcdefp/
     - pentru orice alte tipuri de adrese de mail, folositi formularul existent pe http://www.anpcdefp.ro/avertimail.php

Daca aveti proiecte interesante si doriti sa publicati in Avertimail articole despre acestea, daca aveti sugestii si comentarii sau daca doriti doar sa ne scrieti, va rugam sa folositi adresa feedback.avertimail@anpcdefp.ro

Daca doriti sa nu mai primiti aceasta publicatie, va rugam sa trimiteti un mesaj cu titlul Dezabonare la adresa unregistered@anpcdefp.ro