AvertiMail ANPCDEFP

Cuprins:

Erasmus

Erasmus Student Network Romania

Leonardo da Vinci

Comenius

Tineret in actiune

Eurydice

Eurodesk


24 martie - noul termen limita pentru depunere proiecte de mobilitati

Datorita dificultatilor intampinate de organizatiile candidate pentru inscriere pe portalul participantilor (URF, vezi sectiunea Cod de identificare de pe www.erasmusplus.ro), termenul limita 17 martie, ora 12.00 (ora central europeana) a fost decalat pentru

24 martie 2014, ora 12.00 (ora central europeana - ora 13, ora Romaniei).

Aceasta amanare este valabila pentru toate domeniile la care se pot depune proiecte de mobilitate in Erasmus+ :
• Domeniul scolar
• Domeniul universitar
• Educatia adultilor
• Formare profesionala (VET)
• Tineret
• Acreditarea de consortii pentru domeniul universitar

Formularele depuse in aceasta perioada vor fi marcate ca "intarziate". Acest lucru se intampla din motive tehnice fara a prezinta insa motiv de ingrijorare pentru beneficiari: chiar si cu acest marcaj TOATE candidaturile primite pana la data de 24 martie, ora 12.00 (ora central europeana) vor fi considerate eligibile, trimise in termenul limita si nu va afecta in nici un fel evaluarea ulterioara.


Erasmus+, lansat la Bucuresti in prezenta comisarului european Androulla Vassiliou

Marti, 11 martie, a avut loc la Palatul Parlamentului lansarea oficiala a programului Erasmus+, in prezenta a 400 de persoane implicate in domeniile educatiei, formarii profesionale, tineretului si sportului. Evenimentul a fost deschis de comisarul european pentru educatie, cultura, multilingvism si tineret, Androulla Vassiliou. „Astazi incepem un nou capitol. Erasmus a deschis minti si a schimbat vieti pentru mai bine de 3 milioane de persoane; a ajuns sa simbolizeze unele dintre valorile si aspiratiile cele mai de pret ale Uniunii Europene. Noul program pe care il lansam astazi, Erasmus+, va ajuta alte 4 milioane de persoane, oferindu-le oportunitatea de a studia, a se forma, a munci sau a face voluntariat intr-o alta tara, intr-o alta cultura, intr-o alta limba, cu noi prieteni. Cu un buget de aproape 15 miliarde de Euro – cu 40% mai mare decat pana in prezent – Erasmus+ le ofera speranta tinerilor din Europa si persoanelor si institutiilor care ii pregatesc pentru viata”, a declarat comisarul in deschidere. La evenimentul de lansare au luat cuvantul Remus Pricopie, ministrul educatiei nationale, Mihnea Costoiu, ministru delegat pentru invatamant superior, cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica, Cristian Cosmin, secretar de stat in Ministerul Tineretului si Sportului si Monica Calota, director ANPCDEFP. Acestia au subliniat oportunitatile oferite de noul program si contributia pe care acesta o va avea in domeniile educatiei, formarii profesionale, tineretului si sportului.

Lansarea Erasmus+ a fost si un prilej de a sublinia rezultatele fostelor programe europene de educatie, formare si tineret. Romania s-a asociat acestor programe incepand cu 1996-1997, ANPCDEFP infiintandu-se ca urmare a unirii Agentiilor Socrates si Leonardo da Vinci in anul 2005. In anul 2007, ANPCDEFP a preluat si gestionarea programului Tineret in Actiune.

Pana in prezent, Agentia Nationala a gestionat aproximativ 335 de milioane de Euro – 314.954.343 Euro alocate programelor, la care se adauga 18 milioane de Euro fonduri Phare, 2.613.000 Euro fonduri POSDRU si 1.035.000 fonduri SEE. Rata medie de absorbtie este de 98%.

Peste 160.000 de persoane au fost implicate in programele gestionate de ANPCDEFP: 52.057 de studenti Erasmus, 17.672 de cadre didactice universitare, 8.232 de profesori implicati in mobilitati Comenius, 21.788 de participanti la programe de formare profesionala Leonardo da Vinci, 1.024 de persoane implicate in educatia adultilor si 66.552 de tineri si lucratori de tineret implicati in programul Tineret in Actiune.

Programele gestionate au insemnat si aproape 10.000 de povesti de invatare, sub forma de proiecte: 4.658 de proiecte de parteneriat scolar, 1.645 de proiecte de mobilitate si 99 de proiecte pilot si de transfer de inovatie in formare profesionala, 998 de proiecte in domeniul educatiei adultilor si 2234 de proiecte de tineret in perioada 2007-2013.
Lansarea Erasmus+ s-a incheiat cu acordarea premiilor de excelenta in cadrul programelor Invatare pe tot parcursul vietii si Tineret in Actiune. Cele 17 institutii premiate la cele 16 categorii au aratat modul in care, prin proiectele derulate, prin implicare activa constanta, au reusit sa transforme comunitatile lor prin invatare.

Categoriile la care au fost acordate premii sunt:

 „Promovarea inovatiei in educatie” - Colegiul National de Informatica Tudor Vianu din Bucuresti, care prin proiectele sale a realizat, cu implicarea elevilor si a cadrelor didactice, o platforma didactica, un soft educational de predare a limbii engleze (castigator al premiului I la concursul national „Made for Europe” Romania), culegeri de activitati pentru predarea limbii engleze si alte tipuri de software educational pentru 7 materii.

„Proiecte pentru grupuri dezavantajate” - Asociatia Esperando, Baia Mare, care a derulat peste 15 proiecte ce au urmarit sa le ofere copiilor cu dizabilitati fizice si asociate grave o viata mai buna. De la cei 36 de parteneri straini, asociatia a invatat si a transferat peste 20 de metode noi de lucru.

„Dezvoltare institutionala prin proiecte europene de cooperare” - Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca si Universitatea Alexandru Ioan Cuza, Iasi, universitatile care au avut cel mai mare numar de proiecte de cooperare.

„Serviciul European de Voluntariat” - Centrul de Voluntariat Cluj-Napoca, care a avut 10 proiecte aprobate de Agentia Nationala din Romania, 1 de Agentia Executiva, 60 de voluntari gazduiti si 61 de voluntari trimisi, toate fiind proiecte in care voluntarilor li s-a creat un context calitativ de invatare.

„Calitate si continuitate in proiecte Leonardo da Vinci” - Colegiul Tehnic Costin D. Nenitescu, Pitesti, care a implementat 20 de proiecte in perioada 1997-2013, participand in fiecare an, in toate etapele Leonardo da Vinci. Colegiul a avut, in proiectele derulate, parteneri de primire de renume, precum Siemens si Bayer si a fost una din cele trei institutii care a obtinut, in Romania, Certificatul Institutional (acreditarea VET).

„Transfer de bune practici catre grupuri diverse de beneficiari“ - Universitatea Pitesti si Grupul pentru Integrare Europeana, Pitesti. Impreuna, cele doua institutii au derulat in ultimii 12 ani 34 de proiecte (20 de proiecte Universitatea Pitesti si 14 proiecte GIE), fiind un exemplu al cooperarii intre actorii educatinoali publici si privati.

„Politici de integrare europeana prin proiecte in invatamantul preuniversitar“ – Inspectoratul Scolar Dambovita. Judetul Dambovita a avut cel mai mare numar de proiecte si de mobilitati individuale, raportat la numarul de scoli si la numarul de cadre didactice din judet.

„Pregatirea tinerilor pentru viata si integrarea pe piata muncii“ - Centrul Scolar pentru Educatie Incluziva Nr. 1, Oradea, care a realizat un ghid de orientare scolara si profesionala pentru elevii cu cerinte educative speciale, un ghid de documente pentru angajare pentru elevii cu CES, 5 ateliere protejate pentru elevi si 2 ateliere pentru adulti, sub forma unor grupuri suport si 2 mobilitati cu elevi cu CES. Asociatia CES a luat fiinta tot ca urmare a unui proiect.

Premiul de excelenta pentru contributii remarcabile la dezvoltarea predarii si invatarii limbilor moderne in Romania - Asociatia QUEST Romania, infiintata in anul 1996, scopul sau fiind de a promova si garanta furnizarea in Romania a unor servicii lingvistice de cea mai inalta calitate. In prezent exista peste 20 de membri in reteaua QUEST Romania, dintre care o buna parte – cum ar fi Fundatia EuroEd din Iasi si Asociatia PROSPER-ASE din Bucuresti – se remarca prin derularea unui numar important de proiecte care sustin educatia lingvistica la nivel national, european si chiar la nivel international. Aceste proiecte au fost premiate in mai multe randuri cu distinctia European Language Label.

„Creativitate in educatia adultilor“ - A.C.T.O.R., Bucuresti, care a adus in lumea invatarii adultilor diferite forme de teatru si origami, preluate in cadrul proiectelor si de partenerii din celelalte tari.

„Campionatul de mobilitate a studentilor“ - Universitatea de Arta si Design, Cluj-Napoca, care a avut cel mai mare numar de studenti trimisi si primiti raportat la numarul de studenti din universitate.

„Metode inovatoare de educatie nonformala“ - Asociatia A.R.T. Fusion, Bucuresti, care a adus in invatarea tinerilor metode de educatie precum biblioteca vie, teatrul forum, animatia stradala, teatrul social.

„Incurajarea participarii publice a tinerilor“ - Centrul de Resurse pentru participare publica, Bucuresti, care prin proiectele sale, folosind metode de participare publica, a demonstrat importanta pe care o are participarea activa si impactul pe care participarea tinerilor o poate avea asupra comunitatii.

„Abordarea incluziva in proiecte Leonardo da Vinci“ - Liceul Tehnologic Special „BEETHOVEN“, Craiova, singura institutie care a depus spre finantare exclusiv proiecte pentru elevi cu nevoi speciale. In cadrul acestora toti elevii implicati sunt deficienti de auz aflati in curs de calificare pentru profesiile de pedagog de recuperare sau mecanic masini si utilaje.

„Pionieri ai responsabilitatii sociale in proiecte europene“ - Asociatia REPER 21, Bucuresti, care a promovat principiile responsabilitatii sociale in proiecte si dezvoltarea durabila in randul actorilor organizationali (firme, ONG-uri, institutii) utilizand metode creative si participative, cat si instrumente concrete, recunoscute la nivel european si international.

„Centre de excelenta create in proiecte Leonardo da Vinci“ - Inspectoratul General al Politiei Romane, Bucuresti, care a creat un centru de excelenta pentru formarea cadrelor de politie in lupta antitero, un demers singular in cadrul proiectelor Leonardo da Vinci


Erasmus+ a ajuns la 5000 de oameni si organizatii

In perioada noiembrie 2013 - februarie 2014 Erasmus+ a ajuns la 5000 de oameni si organizatii din toata tara.

Acest lucru a fost posibil atat prin intermediul campaniei "Erasmus+ vine la tine" dar si al evenimentelor de formare si informare realizate impreuna cu retelele de sprijin ale ANPCDEFP: Inspectoratele Scolare Judetene si reteaua de formatori Tineret in Actiune. Multumim tuturor celor care au participat la aceste evenimente si, in special, celor care ne-au sprijinit in organizarea lor.

In luna martie campania de promovare va continua, insa accentul se va muta pe mediul online, pe pagina de Facebook pe care o puteti accesa AICI.

erasmusplus.ro acum online!

Ce este Erasmus+? Care sunt oportunitatile de finantare pe care le ofera? Cum beneficiaza de acestea organizatiile si oamenii? Toate acestea sunt acum online alaturi de resurse, stiri, articole, testimoniale sau evenimente pentru toti cei interesati să transforme Romania prin invatare la erasmusplus.ro.

Tutoriale video pentru obtinerea codului PIC

Au fost publicate doua video tutoriale utile pentru obtinerea contului ECAS (necesar pentru codul PIC)  si a codului PIC (Personal Identification Code - necesar pentru a candida la proiecte Erasmus+)

Acestea sunt disponibile pe www.erasmusplus.ro la sectiunea dedicata de pe site: Cum incepi/ Cod de identificare (PIC)si la sectiunea Resurse / Video.


Au fost publicate formularele de candidatura pentru Parteneriate strategice

Au fost publicate formularele de candidatura finale pentru Parteneriate strategice valabile pentru anul 2014. Acestea sunt disponibile pe site-ul www.erasmusplus.ro in sectiunea dedicata Parteneriatelor strategice  si in Apelul National la Propuneri de Proiecte 2014 - Anexa pentru Parteneriate Strategice.


Ghid formular candidatura, mandat si model tabel activitati

Au fost publicate o serie de documente necesare in procesul de depunere a propunerilor de proiect:

Ghid de completare a formularelor de candidatura
Model pentru "Scrisoarea de mandat"

Acestea  sunt disponibile pe site-ul www.erasmusplus.ro in sectiunile dedicate la mobilități:
• Domeniul Scolar
• Domeniul Universitar
• Educatia Adultilor
• Formare profesionala (VET)
• Tineret

Aceste documente sunt valabile si in cadrul Parteneriatelor strategice la care se adauga si
Modelul Excel tip Gantt pentru activitati de proiect.


Model tabel de activitati pentru tineret (mobilitati si dialog structurat)

Au fost publicate modelele de tabel de activitati pentru Mobilitati de tineret (actiunea cheie 1) si Intalnirile dintre tineri si responsabilii de politici de tineret (actiunea cheie 3) necesare  in procesul de depunere a propunerilor de proiect.

Aceste sunt disponibile pe site-ul www.erasmusplus.ro in sectiunile dedicate.


Elvetia - tara partenera in anul 2014

In urma negocierilor intre Elvetia si Uniunea Europeana, datorita unor aspecte legate de libera circulatie, s-a decis ca in anul 2014 Elvetia sa aiba statut de tara partenera la program si nu de cel de tara participanta cu drepturi depline.

Astfel, in toate proiectele care vor fi depuse anul acesta cu parteneri din Elvetia (fie ca este vorba de proiecte depuse la Agentia Nationala sau cea Executiva) acestia vor tratati ca parteneri din o tara partenera.

Mai multe informatii, in limba engleza, gasiti pe site-ul Comisiei Europene (click AICI).

 


La rascruce de drumuri

Privind in urma, imi dau seama ca probabil cea mai buna decizie pe care am luat-o vreodata a fost sa plec in aceasta mobilitate Erasmus. Cu siguranta nu a fost totul doar lapte si miere, dar tragand linie si facand calculele (caci studiez finante), rezultatul este pozitiv!
Eu sunt din Bucuresti, asadar am locuit dintotdeauna cu parintii, inclusiv in primul an de facultate. Nu cunosteam experienta locuitului la camin, stiam bine orasul, traiam intr-un glob de cristal pe care unii il mai numesc si zona de comfort. In clasa a 12-a mi-am dorit sa plec la studii in Marea Britanie. De mica am avut o pasiune pentru tara aceasta, am fost prinsa in mirajul tinutului lorzilor si al domnitelor, al ceaiului negru si al muzicii bune. Am aplicat, am intrat la Warwick, m-am pregătit de plecare si… am avut o stare proasta in ziua bacului la fizica. Prin urmare, nu am reusit sa obtin atat cat imi ceruse acea universitate, adică minim 9 media generala la bacalaureat. La momentul respectiv am privit-o ca pe o infrangere. Am decis sa urmez Academia de Studii Economice pentru ca doream sa studiez economie. Eram interesata de lumea burselor de valori, asa ca m-am inscris la Finante-Banci. Si in plus, mai aveam o informatie valoroasa: facultatea avea o oferta de mobilitate Erasmus undeva in Marea Britanie.
Am trecut prin anul I, am reusit sa iau note bune la examene si am candidat pentru un loc la University of Reading pe profilul Investment Banking. A trebuit sa dau un interviu si am reusit sa-i conving pe cei din comisie de motivatia mea, asadar am primit nota maxima la etapa aceasta.  Dupa o luna, am aflat vestea cea mare: anul II urma sa-l petrec la Reading.
Perioada petrecuta ca student Erasmus a fost un melanj echilibrat de activitati scolare si extra scolare. Sistemul de invatamant britanic este foarte aerisit si se bazeaza mult pe invatat pe cont propriu, asa ca orele propriu-zise petrecute la facultate erau foarte putine. Prin urmare, am decis sa ma implic in cateva societati si proiecte. Am fost membra a Societatii Fotografice, a Societatii de Dezbateri Academice, am facut parte din Clubul de Inot si din Clubul de Finante si Investitii. Cel mai mult m-am implicat in Societatea de Voluntariat deoarece sunt pasionata de domeniul asta, unde am participat in 2 proiecte: un eveniment social pentru batranii din comunitate si un program educational de tip after-school pentru elevi. In cadrul ultimului proiect mentionat, numit LearningLab, am devenit coordonator dupa 3 luni de activitate, si am condus proiectul pana la finalul anului.
Am fost placut impresionata de calitatea invatamantului si de modul de predare de la facultate. De-a lungul mobilitatii am simtit ca invat si cladesc cunostinte durabile, ceea ce consider a fi unul dintre cele mai mari beneficii. Cu un efort constant, dar nu coplesitor, am reusit sa fac fata la predarea in limba engleza, la proiectele dificile si la comunicarea cu profesorii. Si am putut sa-mi confirm ca domeniul de investitii este fascinant si complex, care iti ofera o dezvoltare multilaterala. In urma examenelor finale, am obtinut media generala 1:1, numita si First Class Honours si care reprezinta cel mai inalt nivel de performanta academica.
Un alt beneficiu major de care am avut parte a fost expunerea la oportunitatile de cariera existente pentru studenti. Inspirata de colegii mei de an, am inceput sa aplic pentru internshipuri de vara. Am reusit sa ajung in etapa de interviuri pentru cateva companii, si in final am obtinut un internship in Belfast, Irlanda de Nord, la PricewaterhouseCoopers. Din pacate, nu am putut sa incep acest stagiu deoarece nu am obtinut in timp util permisul de munca pentru cetateni romani. Asa ca am reaplicat la aceeasi companie in Romania si am petrecut o luna de vara ca intern la PwC.
Poate cel mai mare beneficiu pe care l-am avut de pe urma acestei experiente a fost expunerea la un mediu international si la numeroasele oportunitati pe toate planurile, atat social, cat si profesional. Am avut norocul sa intru intr-un grup mixt in care erau prezente mai mult de 6 nationalitati si care m-a invatat despre diferentele culturale si educationale dintre oameni, fapt care m-a facut sa inteleg mai bine oamenii. Am invatat sa ma descurc pe cont propriu, sa am grija de mine si sa tin ochii bine deschisi la frumusetile din jur. Cea mai mare modificare care poate fi vazuta la mine este deschiderea la minte, am realizat cat de diversa si colorata este lumea din jur si cat de multe lucruri poti sa realizezi daca incerci. Am parasit de mult acel glob de cristal mentionat la inceput. Cea mai mare provocare a fost sa fac fata acestui “bombardament” de noutati, de fete necunoscute si de situatii neobisnuite, de adaptare la o societate diferita si la alt stil de viata. Consider ca am reusit, cu pasi mici, sa ajung in punctul in care sa ma simt ca acasa in Reading, sa nu am prejudecati si sa fiu inconjurata de prieteni.
Surpriza cea mare a venit la finele mobilitatii, dupa ce am dat examenele. In urma rezultatelor avute, am primit o oferta de la universitate sa raman ca student full-time pentru anul 3 si să absolv la Reading. Asadar, acum sunt aici in ultimul meu an de studii, sunt Vicepresedinte al Societatii Foto si Ambasador al studentilor din facultate si incerc sa ma bucur cat mai pot de perioada de studentie. Pana la urma, drumul meu m-a dus tot catre terminarea unei facultati in mult-visata Marea Britanie, chiar daca pe o cale mai intortocheata. Insa consider ca a fost mai bine asa pentru ca primul an de facultate petrecut la ASE a fost ca o pregatire, ca o punte de trecere intre acasa si Anglia.
In concluzie, daca ar fi sa aleg un singur cuvant care sa descrie experienta mea Erasmus, acela ar fi: devenire.

Petre Alexandra, Academia de Studii Economice Bucuresti in mobilitate de studiu la University of Reading, Marea Britanie


Proiecte de cercetare ESN International

STORY (Strengthening the Training Opportunities for InteRnational Youth)

Proiectul, implementat cu sprijin financiar din partea UE prin fostul program cadru LLP, are ca scop cresterea accesibilitatii si a calitatii mobilitatilor internationale, precum si promovarea mai buna a oportunitatilor de acest fel catre tinerii absolventi de studii superioare. Prin STORY, Erasmus Student Network urmareste evaluarea calitatii mobilitatilor de studiu, cu accent pe mobilitatile din cadrul programului ERASMUS, dar si calitatea plasamentelor si internship-urilor, in special cele ERASMUS si Leonardo da Vinci.
Rezultatele proiectului vor consta in:

  1. analiza impactului si a calitatii mobilitatilor de training, a obstacolelor si asteptarilor partilor implicate in aceste programe (studenti, institutii de invatamant superior, agentii nationale si companii/organizatii gazda);
  2. diseminarea informatiilor ajutatoare si oferirea de indrumare prin website-ul dedicat proiectului;
  3. crearea unei platforme online integrate, care sa faciliteze contactul dintre cei care pot oferi oportunitati de training si cei care sunt in cautarea lor.

Partenerii acestui proiect sunt: Campus Europae, CHE Consult, EAEC (European Association of Erasmus Coordinators), StudyPortals, UNICA.
Va invitam sa completati chestionarul disponibil pentru categoria in care va regasiti, accesand site-ul: http://storyproject.eu/questionnaires

 

EVA (Erasmus Voting Assessment)

Erasmus Student Network in colaborare cu AEGEE si Generation Europe Foundation desfasoara proiectul EVA, finantat de UE prin fostul program cadru LLP. La baza proiectului sta un studiu de cercetare de nivel european, adresat tuturor studentilor, cu precadere fostilor sau actualilor studenti ERASMUS. Prin EVA, se urmareste evaluarea felului in care programul ERASMUS poate influenta studentii in a simti apartenenta la identitatea sau cetatenia UE, incercand o posibila corelare intre participarea la programul ERASMUS si actul de a vota in cadrul alegerilor euro-parlamentare din 2014. In acelasi timp, se doreste evidentierea unor aspecte importante legate de impactul experientei ERASMUS asupra implicarii ca cetateni UE, cu scopul de a convinge tarile membre UE de importanta mobilitatilor educationale internationale si de a obtine o finantare mai mare pentru dezvoltarea acestui tip de programe si largirea grupului target in viitor.

Cercetarea se va realiza prin doua chestionare, unul lansat in prezent, inaintea alegerilor, si cel de-al doilea dupa desfasurarea alegerlilor euro-parlamentare. Va invitam sa completati primul chestionar, accesand site-ul: http://erasmusvoting.eu/complete-eva-surveys-and-win-trip-brussels


Section in the Spotlight February: ESN Timisoara

In luna februarie, sectiunea locala ESN Timisoara a fost numita Section in the Spotlight de catre ESN International! In cei doi ani de activitate de la intrarea oficiala in retea in ianuarie 2012, echipa de voluntari a iesit in evidenta prin implicarea in numeroase proiecte si activitati la nivel local, dar si national si international.
Reprezentand Universitatea de Vest din Timisoara si colaborand cu Universitatea Politehnica Timisoara si Universitatea de Medicina si Farmacie "Victor Babes”, voluntarii ESN au avut ca scop principal integrarea si sprijinirea studentilor straini ERASMUS veniti sa studieze in Timisoara. In seria de activitati organizate pentru studenti, se regasesc si cateva specifice sectiunii SocialErasmus - Un Martisor pentru o Carte si excursia in Europa Centrala. Pentru studentii romani, in fiecare an au organizat standuri de informare si au sustinut prezentari despre experienta ERASMUS, incercand sa convinga cat mai multi studenti sa aplice.
In cadrul ESN Romania, sectiunea a organizat doua intalniri nationale interne la Timisoara, a fost activ implicata in proiectele si evenimentele nationale desfasurate in ultimii ani, precum si reprezentata in echipa de conducere. Fondatoarea sectiunii, Cristina Gavrila, a ocupat si rolul de Reprezentant National incepand din Aprilie 2012, timp in care a participat la numeroase evenimente internationale ESN si s-a implicat in diverse proiecte internationale, reprezentand si promovand ESN Romania. Cristina este si prima voluntara ESN din Romania care candideaza la Board-ul International ESN, ce isi desfasoara activitatea in Bruxelles.
ESN Timisoara mai este cunoscuta la nivel international pentru organizarea intalnirii National Boards Meeting in octombrie 2013, precum si pentru participarea voluntarilor la alte evenimente internationale: Annual General Meeting Maribor, Eduk8 Liege, Balkan Sections Meeting Skopje, South-Eastern European Platform Zagreb.
Exista o singura directie pentru ESN Timisoara si aceasta este drept inainte! Asteptam sa vedem in continuare cat mai multe rezultate bune de la echipa si sa fie o sursa de inspiratie pentru celelalte sectiuni locale din tara.

Articolul publicat de ESN International: http://esn.org/section-in-the-spotlight/esn-timisoara

“Professional Development through Moodle: A Look into the Past, Present and Future”
Nr. proiectului: LLP-LdV/ PAR /2012 /RO/ 044
Institutia beneficiara: Asociatia Centrul European pentru Integrare Socioprofesionala ACTA

Obiectivul principal al proiectului a fost dezvoltarea competentelor profesionale din diferite domenii, prin utilizarea platformei Moodle ca un instrument de formare, bazat pe o abordare social constructivista  in contextul  invatamantului profesional  si al programelor europene de invatare continua.
Proiectul a contribuit la facilitarea schimburilor si a cooperarii intre parteneri din diferite sisteme de educatie si  formare profesionala, cu scopul realizarii unui etalon european de educatie. Toti participantii din acest proiect, profesori si elevi din cele sapte tari partenere, s-au  implicat intr-un schimb electronic de materiale, chestionare, dictionare multilingvistice, materiale video si nu in ultimul rand discutii pe forum pe anumite teme stabilite si agreate de fiecare partener.
Proiectul a vizat dezvoltarea profesionala  prin utilizarea Moodle, din urmatoarele perspective: 
-Cunoasterea notiunilor de baza privind utilizarea Moodle, ca un sistem de management, ajutand la dezvoltarea abilitatilor TIC;
-Utilizarea Moodle ca un instrument in programul de formare profesionala  bazat pe o metodologie social-constructivista;
-Utilizarea Moodle ca un instrument pentru a oferi transparenta  pe parcursul etapelor de planificare, implementare si evaluare a proiectului;

Proiectul a avut urmatoarele obiective specifice:
- Transmiterea valorilor si o mai buna intelegere a diferitelor profesii
- Imbunatatirea abilitatilor de comunicare in limba engleza, prin utilizarea limbii engleze  in activitatile virtuale
- Imbunatatirea si dezvoltarea competentelor TIC,  necesare in diversele domenii profesionale
- Dezvoltarea competentelor  interculturale, necesare la locurile de munca multiculturale
- Compararea  metodelor de lucru intre viitorii profesionisti, din aceleasi sau din diferite  sectoare economice 
- Promovarea  adaptabilitatii profesionistilor din diferite domenii si promovarea  abilitatilor de lucru in echipa
- Imbunatatirea  cunostintelor  in calitate de potentiali consumatori si / sau antreprenori
- Promovarea  constientizarii  importantei  sigurantei la locul de munca, a mediului inconjurator sau integrarea femeilor, a imigrantilor si a persoanelor  defavorizate, prin intermediul  Moodle
- Dezvoltarea capacitatii de adaptare la noile cerinte de pe piata fortei de munca 
Cooperarea intre parteneri a fost continua, datorita instrumentelor si resurselor oferite de Moodle (e-mail , forumuri de discutii , forumuri si chat-uri de stiri, toate in clasa virtuala). In acest fel , participantii au avut ocazia de a comunica cu usurinta  si in mod eficient pe probleme importante ale proiectului, cum ar fi: planificarea activitatilor, elaborarea  materialelor didactice, planificarea evaluarii.
Pentru evaluarea activitatilor, Moodle  a oferit  instrumentele necesare pentru  a primi feedback  privind progresul  elevilor. Platforma Moodle ofera o modalitate de comunicare eficienta cu elevii, deoarece ii poate ajuta in procesul de invatare. Clasa virtuala dispune de instrumente, nu numai pentru a arata elevilor feedback-ul din partea profesorilor, dar si pentru a comunica cu cadrele didactice, atunci cand elevii au nevoie pentru a-si clarifica anumite aspecte, ajutandu-i  la progresul lor.
Pe langa activitatile virtuale, au avut loc de asemenea  intalniri de proiect  in diferite tari, care au oferit ocazia, unica si emotionanta, prin care participantii s-au cunoscut personal nu numai virtual, participand de asemenea  la diferite sesiuni de lucru in care s-au stabilit, discutat, clarificat si evaluat toate problemele  importante ale  managementului  de proiect.
Rezultatele proiectului sunt urmatoarele:                
- O clasa virtuala prin intermediul  platformei Moodle, in care fiecare tara a dezvoltat un curs de prezentare a unei profesii  la alegere. Cursul dezvoltat a constat in lecturi si activitati de intelegere in  scopul prezentarii profesiei si al oferirii unui istoric al evolutiei acesteia;
- Dictionare tehnice in limba engleza si in propria limba, cu termeni specifici fiecarui domeniu profesional;
- Video, link-uri catre site-uri web, audio, imagini si alte materiale multimedia, cu scopul prezentarii  domeniul profesional (formare profesionala, proceduri etc.);
- Forumuri de discutii, cu scopul dezbaterii  problemelor relevante ale proiectului, cum ar fi reciclarea si mediul, siguranta la locul de munca, educatia consumatorului;
- Baza de date si  resurse cu informatii despre companiile din fiecare tara participanta, care opereaza  la nivel european, in domeniile profesionale stabilite.
Credem ca proiectul a contribuit la constientizarea profesionistilor ca piata fortei de munca este in continua schimbare, asa  incat trebuie sa fie pregatiti a se adapta la situatii noi si la noi locuri de munca.  De asemenea, proiectul a dus la o mai buna  intelegere a altor profesii, din punctul de vedere al unui potential consumator sau viitor antreprenor.
Amuzant si de neuitat a fost ca, la prima intalnire de proiect din Spania, a plouat toata perioada reuniunii,  fenomen  foarte rar in sudul Spaniei, iar prietenii spanioli ne sfatuisera sa nu ne luam umbrele. Asa ca acum, avem ca amintire din Almeria si o umbrela, oferita cadou de prietenii din Spania.

Mihaela Popovici, Coordonator de proiect, Centrul European pentru Integrare Socioprofesionala  ACTA


HEALTHY EATING AND TRADITIONAL FOOD - (H.E.A.T.F.)

Ideea acestui proiect a prins contur in cadrul unui curs de formare continua Comenius care s-a desfasurat la Dublin in anul 2011. Impreuna cu viitorul nostru partener spaniol am discutat oportunitatea dezvoltarii unui proiect scolar bilateral avand ca obiectiv imbunatatirea cunostintelor de limba spaniola, in cazul elevilor si profesorii romani, respectiv romana pentru cei spanioli. Analizand conditiile viitorului parteneriat, am ajuns la concluzia ca putem adauga proiectului nostru si o componenta care vizeaza stilul de viata sanatos, avand in vedere ca obezitatea infantila a fost identificata ca o problema majora pentru comunitatile in care functioneaza scolile noastre. Proiectul a fost scris de o echipa mixta de profesori a celor doua scoli partenere, cu observatii si recomandari utile de la parintii elevilor. 

In 2012, in luna iulie am avut placuta surpriza ca proiectul sa fie aprobat. In luna august am definitivat impreuna cu scoala partenera calendarul de comunicare si strategia de lucru pentru primul an de proiect. Astfel au fost create echipele de lucru ale proiectului. Activitatile celor 5 ateliere de lucru s-au axat pe indeplinirea obiectivelor specifice proiectului. Clubul Babel si clubul de informatica au organizat si desfasurat cursurile de limba spaniola si romana prin lectii directe la catedra, dar si on-line. Atelierele de gastronomie si atelierul de creatie grafica au reusit sa creeze o harta alimentara ilustrata cu efectele alimentatiei asupra organismului uman. Atelierul multimedia si clubul de informatica au realizat filme in format DVD cu principalele activitati ale proiectului. Toate atelierele de lucru si-au integrat si focalizat activitatile in promovarea obicieiurilor alimentare sanatoase.
Prima mobilitate s-a desfasurat in luna noiembrie 2012, cand doua cadre didactice ale scolii Constantin Gavenea au vizitat scoala din Torre Pacheco. In cadrul acestei vizite pregatitoare s-au purtat discutii despre activitatile din scoala si comunitate si despre instrumentele de monitorizare si evaluare a proiectului. S-au diversificat metodele de pregatirea lingvistica si am reusit sa implicam si alte institutii educative in activitatile proiectului, cum ar fi Institutul de Limba, Literatura si Cultura Romana. S-au elaborat documente referitoare la schimburile de elevi din cele doua tari partenere, precum si la conditiile de cazare. De aceea, ne-am intalnit cu parintii elevilor spanioli pentru a ne prezenta echipa de profesori si elevi implicati in proiect si de a stabili impreuna cea mai indicata perioada de desfasurare a schimbului de elevi.
In perioada 13 – 27 aprilie 2013, s-a desfasurat primul schimb de elevi condus de catre 5 cadre didactice. Participarea elevilor romani la orele de engleza, informatica, biologie, chimie, educatie fizica si spaniola au imbunatatit intr-o foarte mare masura abilitatile de comunicare intr-o limba straina ale acestora. In aceeasi masura, cooperarea si relationarea cu elevi si profesorii spanioli in cadrul grupurilor de lucru s-a reflectat printr-o evidenta imbunatatire a stimei de sine, a increderii si a abilitatilor sociale generale.
Pe tot parcursul schimbului de elevi, copii romani au consemnat toate activitatile derulate in cadrul mobilitatii in jurnalele proprii, special redactate pentru acest eveniment. Cu ajutorul acestui jurnal elevii nostrii au putut compara viata si comportamentul alimentar al colegilor spanioli. Astfel, au avut ocazia de a reflecta si de a deveni constienti de importanta identitatii europene, in care fiecare tara isi pastreaza propriile obiceiuri si traditii alimentare.

Cea mai mare parte a activitatilor proiectului au fost integrate in programa scolara a disciplinelor din trunchiul comun, unde colegii implicati in proiect au prezentat aspecte legate de alimentatia sanatoasa si traditionala in cadrul orelor de biologie, chimie, geografie, istorie, religie, educatie tehnologica, limba engleza. Curriculumul la decizia scolii (Fitness-ul si alimentatia sanatoasa, Reading is fun etc.) a contribuit de asemenea la realizarea obiectivelor generale ale proiectului. Insa cele mai eficiente activitati, in opinia noastra, au fost activitatile extrascolare, in care elevii, dar si parintii, s-au implicat intr-o masura deosebit de mare.

Coordonator proiect, Prof. Dan Romascu


1

Curs de formare: "Plug In", Danemarca
In perioada 19-22 mai 2014 are loc in Copenhaga cursul international de formare Plug In. Cursul de formare se va concentra pe prezentarea si dezvoltarea de noi metode pentru a ajunge la tinerii care, in conditii normale, nu participa in activitati de tineret si la care este mai dificil de ajuns din acest motiv. Cursul va oferi participantilor diferite instrumente si oportunitati de a pune in practica metode de abordare a acestor tineri.
Data limita atat pentru inscrierea ONLINE, cat si pentru trimiterea dosarului de candidatura prin posta, cu CONFIRMARE de PRIMIRE, este 28 martie 2014 (data postei).
Detalii: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/1193.


Curs de formare: "Youth@Work III", Turcia
In perioada 1-7 iunie 2014 are loc in Kayseri, Turcia cursul international de formare Youth@Work III. Scopul principal al cursului este de a dezvolta potentialul lucrului cu tinerii pentru a imbunatati oportunitatile tinerilor in viata profesionala.
Data limita atat pentru inscrierea ONLINE, cat si pentru trimiterea dosarului de candidatura prin posta, cu CONFIRMARE de PRIMIRE, este 31 martie 2014 (data postei).
Detalii: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/1194


Reteaua Eurydice isi propune sa faciliteze cooperarea europeana in domeniul educatiei. Publicatiile realizate in cadrul retelei reprezinta o foarte buna sursa de documentare – prin furnizarea de informatii clare, concise, actualizate si bine documentate.

Key Data on Teachers and School Leaders in Europe (editia 2013)
[Date cheie privind cadrele didactice si conducatorii de scoli din Europa]

Un bun profesor poate fi un factor determinant pentru viitorul unui copil”, a declarat Androulla Vassiliou, comisarul pentru educatie, cultura, multilingvism si tineret. „De aceea, invit toate statele membre sa amelioreze formarea si sprijinul acordat profesorilor, astfel incat acestia sa poata sa isi dezvolte pe deplin competentele de-a lungul carierei lor si sa asigure o predare inovatoare si de inalta calitate care sa inzestreze tinerii cu competentele de care au nevoie pentru viata moderna.”
Ancheta intitulata Date cheie privind cadrele didactice si conducatorii de scoli din Europa acopera 32 de tari (statele membre ale UE, Croatia, Islanda, Liechtenstein, Norvegia si Turcia). Ea este produsa pentru Comisia Europeana de reteaua Eurydice si compileaza cele mai recente informatii privind cadrele didactice si directorii unitatilor de invatamant, de la educatia prescolara pana la studiile superioare, inclusiv date privind varsta, sexul, numarul de ore de munca si salariile. Raportul furnizeaza informatii pe sase teme principale, si anume: (A) educatie si sprijin pentru profesorii debutanti; (B) recrutare, angajatori si contracte; (C) dezvoltare profesionala continua si mobilitate; (D) conditii de munca si de salarizare; (E) niveluri de autonomie si responsabilitati ale profesorilor; (F) directori de scoli.
Raportul include date si informatii furnizate de reteaua Eurydice, Eurostat si date din anchetele internationale, printre care Ancheta internationala privind predarea si invatarea (TALIS 2008) realizata de OCDE si Programul pentru evaluarea internationala a elevilor (PISA 2009), precum si Tendintele privind studiul matematicii si stiintelor pe plan international (TIMMS 2011, Asociatia Internationala pentru Evaluarea Realizarilor din Domeniul Educatiei).
Referinte Internet:
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/key_data_series/151EN.pdf
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/key_data_series/151RO.pdf

 

Key Data on Teaching Languages at School in Europe 2012
[Date cheie privind predarea limbilor straine in scolile din Europa in 2012]

Studiul Date cheie privind predarea limbilor straine in scolile din Europa in 2012 ofera date ample care pot sta la baza elaborarii de politici si pot contribui la imbunatatirea calitatii si eficientei in invatarea limbilor straine. Promovarea invatarii limbilor este unul dintre principalele obiective ale strategiei Comisiei in domeniul educatiei si al formarii (ET 2020) si reprezinta un element crucial pentru incurajarea mobilitatii transfrontaliere a cetatenilor UE, unul dintre obiectivele strategiei Europa 2020 pentru crestere si locuri de munca.
Publicat o data la 3-4 ani, raportul reuneste diverse surse de date si ofera o imagine de ansamblu completa asupra predarii limbilor in cele 32 de tari participante. Raportul prezinta si tendintele in predarea limbilor straine de-a lungul anilor si analizeaza situatia curenta prin comparatie cu cea din trecut si ia in considerare 61 de indicatori, repartizati in cinci categorii: context, organizare, participare, profesori si metode de predare. Aceste date statistice sunt insotite de o descriere a contextului si organizarii activitatii de predare a limbilor straine, a gradului de participare a elevilor si a formarii initiale si ulterioare a cadrelor didactice.
Raportul intitulat Date cheie privind predarea limbilor straine in scolile din Europa in 2012 confirma faptul ca engleza este categoric cea mai predata limba straina in aproape toate tarile europene, urmata de departe de franceza, spaniola, germana si rusa. Raportul subliniaza ca un numar tot mai mare de elevi studiaza acum doua limbi timp de cel putin un an in cadrul invatamantului obligatoriu.
Datele provin din patru surse principale: Eurydice, Eurostat, studiul european privind competentele lingvistice si studiul international PISA (Programme for International Student Assessment) al OCDE.
Referinte Internet:
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/key_data_series/143EN.pdf
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/key_data_series/143RO.pdf

 

Key Data on Education in Europe 2012
[Date cheie privind educatia in Europa 2012]

Date cheie privind educatia in Europa 2012 este o publicatie ce urmareste principalele progrese ale sistemelor de educatie din Europa din ultimul deceniu. Raportul combina date statistice cu informatii calitative pentru a descrie organizarea, administrarea si functionarea a 37 de sisteme de educatie europene (de la educatia prescolara pana la cea prin invatamantul superior). Publicatia cuprinde multe dintre domeniile prioritare pentru cooperare europeana in invatamant si formare (ET 2020) si strategia europeana mai vasta pentru dezvoltare inteligenta, sustenabila si cuprinzatoare pentru deceniul viitor (EU 2020). Mai precis, cei 95 de indicatori inclusi in cadrul raportului prezinta urmatoarele teme: context demografic, structuri de educatie, participare, resurse, cadre didactice si personal de conducere, procese educationale si nivele de calificare si tranzitia la angajare
In comparatie cu editia din 2009, Date cheie privind educatia in Europa 2012 a fost imbunatatita prin includerea unor serii temporale mai lungi, usurand astfel identificarea evolutiilor specifice care influenteaza aspecte ale sistemelor educationale si analizarea situatiei prezente prin comparatie cu trecutul. 

Publicatia a fost realizata in colaborare cu Eurostat pe baza datelor colectate de Eurostat, Reteaua Eurydice si pe baza datelor colectate prin studiul international PISA 2009.

Referinte Internet:
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/key_data_series/134EN.pdf
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/key_data_series/134RO.pdf

 

Key Data on Learning and Innovation through ICT at school in Europe, editia 2011
[Datele cheie referitoare la invatare si inovare prin intermediul TIC in scolile din Europa]

Reteaua Eurydice a publicat un raport privind modul in care tehnologia informatiei si comunicatiilor (TIC) este folosita atat pentru a promova inovatia in clasa, cat si pentru dezvoltarea creativitatii elevilor. Raportul arata ca integrarea eficienta a TIC in educatie depinde mai putin pe tehnologia in sine, si mai mult de modul in care acesta este folosit in scoli pentru a sprijini invatarea.
Predarea inovativa si utilizarea pe scara larga a TIC-ului sunt promovate in scolile din Europa, dar studiile arata ca doar unul din cinci elevi utilizeaza calculatoarele pentru experimente, alfabetizare sau cursuri de limbi moderne. Raportul arata de asemenea ca, directorii de scoli au dificultati in recrutarea de cadre didactice calificate in domeniul TIC.
Editita din 2011 a studiului privind "Datele cheie privind invatarea si inovarea prin TIC in scolile din Europa", ofera un set de indicatori si de perspective care pot sa fie utilizate pentru a consolida impactul utilizarii TIC pentru promovarea inovarii in procesele de invatamant si de a incuraja dezvoltarea creativa a elevilor si a competentelor lor digitale. Bazat pe publicatiile anterioare ale Eurydice privind tehnologia informatiei si comunicarii in scoala, acest raport se concentreaza asupra evolutiilor in utilizarea TIC in educatie si asupra schimbarilor referitoare la metodele de predare, continutul si procesul de predare, introduse in politicile si practicile nationale. Raportul examineaza competentele cheie europene si promovarea competentelor transversale, cat si rolul TIC in acest proces.
Referinte Internet:
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/key_data_series/129EN.pdf
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/key_data_series/129RO.pdf

 

.... si multe alte titluri interesante.....

Toate publicatiile pot sa fie accesate si descarcate gratuit, de pe urmatoarele adrese:
http://www.llp-ro.ro
http://www.eurydice.org
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/index_en.php


s
1
2

... te informeaza:

 

Bursele LEADERS School – biletul tau spre reusita

LEADERS School este programul care, de-a lungul a 12 editii realizate pana in acest moment, a reprezentat rampa de lansare a peste 300 de tineri. Tocmai din acest motiv si anul acesta Fundatia LEADERS, impreuna cu parteneri de nadejde cu care impartaseste aceeasi viziune, ofera tinerilor remarcabili sansa de a beneficia de o bursa in cadrul scolii de leadership care le poate schimba viata. Adrem Invest, BRD GroupeSocieteGenerale, Coca Cola Hellenic si Raiffeisen Bank, investesc anul acesta in tineri cu potential de leadership, dornici de afirmare, care dau dovada de ambitie si au vise inalte.

Daca esti student, ai intre 18 si 25 de ani, nu ai posibilitati materiale sa iti acoperi singur taxa de participare, nu lucrezi, insa esti implicat in activitati extracurriculare, esti dornic sa inveti lucruri noi, esti pasionat de leadership si dezvoltare personala, poti aplica pentru una dintre bursele LEADERS School si vei trai astfel o experienta cu totul unica alaturi de alti 29 de tineri.

Prima editie LEADERS School din acest an, cea de-a 13-a, va avea loc intre 30 martie - 5 aprilie la Hotel Orizont din Predeal. Timp de 6 zile poti avea sansa sa inveti de la unii dintre cei mai buni traineri in materie de leadership din tara, sa interactionezi cu lideri romani de top din domenii diverse (arta, sport, societate civila, business, domeniul militar) si sa iti testezi abilitatile de leadership in cadrul unei simulari de business unice in Romania, in care vei fi provocat sa dezvolti un business de la zero sau sa conduci un business deja existent. Si lucrurile nu se opresc aici, iti vei descoperi punctele forte pe baza Testului Clifton Strenghts Finder si vei beneficia de mentorat lunar gratuit pana la varsta de 25 ani.

Inscrierile la bursele LEADERS School se fac online, pana pe 16 martie, pe burse.leadersschool.ro, iar bursierii vor fi selectati pe baza  aplicatiei si a interviului.

Pentru mai multe informatii, trimite un e-mail pe adresa: office@leaders.ro

 

Concurs foto Erasmus+

Comisia Europeana ii invita pe toti cei interesati sa arunce un ochi si sa vada ce “plusuri” gasesc in jurul lor.
Fotografiile trebuie trimise pana pe 20 martie 2014 miezul noptii, pe pagina de pe facebook a concursului: http://on.fb.me/1fXaOsM  

Cea mai buna si originala fotografie va fi anuntata luni, 24 martie. Autorul va castiga un voucher cadou in valoare de 175 € pentru cumparaturi pe Amazon, iar fotografia castigatoare va fi cover-ul paginii de facebook Erasmus+  pentru o saptamana.

Mai multe informatii: http://tinyurl.com/l8wzo7u

 

Burse United World Colleges pentru elevi

United World College (UWC) ofera 5 burse de studiu in liceele UWC din: Italia, Germania, Statele Unite, India si Marea Britanie (limba de predare este engleza).

Vei avea ocazia sa inveti alaturi de tineri din peste 90 de tari, sa obtii diploma de Bacalaureat International si sa inveti despre pace si toleranta.

Concursul va fi organizat de Comitetul Roman de Selectie al UWC si se adreseaza elevilor romani ai claselor a X-a cu merite deosebite la invatatura, care au absolvit clasa a IX-a si primul semestru al clasei a X-a cu media generala peste 8,00.


Data limita de depunere a candidaturilor este 21 martie 2014, data postei.

Mai multe informatii se gasesc pe Portalul european pentru tineret:
http://bit.ly/1hi8YPS

Baltic Model United Nations

Cea de-a 7-a editie a evenimentului Baltic Model United Nations pentru liceeni din intreaga lume va avea loc intre 22 si 25 mai 2014 in Rostock, Germania. Tema din acest an va fi “Linii directoare pentru buna guvernare". Sunt invitati sa se inscrie tinerii intre 14 si 20 de ani, care cunosc bine limba engleza si sunt pasionati de politica.

Data limita pentru inscriere este: 28 martie 2014

Nu se percepe taxa de participare.

Mai multe informatii: http://www.balmun.de

 

Stagii de pregatire la Oficiul pentru Armonizare pe Piata Interna - OHIM(Marci inregistrate si Design)

OHIM organizeaza de doua ori pe an stagii de cinci luni pentru tinerii licentiati. Aceste stagii constituie o experienta de munca intr-unul din serviciile OHIM. Ele incep la 1 februarie (stagiul de primavara) si 1 septembrie (stagiul de toamna), in fiecare an.

Aceste stagii permit stagiarilor:

  • formarea in domeniul proprietatii industriale si mai concret in domeniul dreptului marcilor inregistrate;
  • completarea si aplicarea cunostintelor dobandite in cursul studiilor sau vietii profesionale;
  • dobandirea unor cunostinte practice privind functionarea Oficiului si o experienta personala prin contactele stabilite in munca de fiecare zi.

Principalele domenii de activitate ale OHIM sunt urmatoarele:

  • proprietatea industriala: marci inregistrate; litigii; apeluri; design; cooperare tehnica internationala.
  • alte domenii, in special: finante si tehnologia informationala.

Stagiarii au dreptul la o bursa lunara, stabilita anual, luand in calcul si restrictiile bugetare.

Data limita pentru inscrierea la stagiul de toamna este: 31 martie 2014

Mai multe informatii se gasesc pe site-ul Eurodesk:
http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000234


Stagii de practica la Comitetul Economic si Social European

Comitetul Economic si Social European (CESE) este o institutie consultativa ce ofera partenerilor economici si sociali ai Europei (de ex. angajatori, sindicate, reprezentanti ai intreprinderilor mici si mijlocii, asociatii de fermieri, consumatori etc.) sansa de a-si exprima parerile formale legate de politicile UE.

CESE organizeaza stagii de practica de lunga durata (5 luni) si de scurta durata (intre 1 luni si 3 luni). Obiectivele principale ale stagiului de practica sunt urmatoarele:

  • sa intregeasca si sa aplice cunostintele stagiarului acumulate pe durata studiilor sau la locul de munca;
  • sa furnizeze stagiarului cunostinte practice despre modul in care functioneaza diferitele departamente ale Comitetului Economic si Social European;
  • sa dea posibilitatea stagiarilor de a capata experienta prin intermediul contactelor stabilite in cadrul activitatii zilnice.

Data limita pentru inscrierea la stagiul de toamna este: 31 martie, ora 12:00 (amiaza) CET

Mai multe informatii se gasesc pe site-ul Eurodesk:
http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000152

Stagii de practica la Comitetul Regiunilor (COR)

In fiecare an, Comitetul Regiunilor (CoR) ofera un numar limitat de stagii de practica pentru tineri cetateni, din Europa si alte colturi ale lumii, prin care acestia pot castiga experienta de munca intr-o institutie europeana. Exista doua tipuri de stagii: stagii platite de lunga durata ("stages") sau perioade scurte de studiu neplatite ("sejours d'etude").

Stagii platite de lunga durata
In fiecare an, Comitetul Regiunilor ofera tinerilor absolventi un numar limitat de stagii de practica cu o durata de 5 luni. Aceste perioade de stagiu implica experienta de munca intr-unul dintre serviciile Comitetului Regiunilor si se deruleaza intre 16 februarie si 15 iulie (stagiile de primavara) sau intre 16 septembrie si 15 februarie (stagiile de toamna).

Candidatii trebuie:

  • sa fie absolventi de facultate sau posesori de diplome echivalente unei diplome universitare acordata la sfarsitul unui curs de studii de cel putin trei ani sau studenti care detin o dovada scrisa ca au urmat cursuri universitare cel putin 4 ani (8 semestre);
  • sau sa fie angajati in sectorul public sau privat, cu conditia sa detina o diploma universitara sau o diploma echivalenta sau sa fi prestat o activitate de consultanta pentru cel putin trei ani;
  • sa cunoasca foarte bine una dintre limbile oficiale ale UE si satisfacator o alta (pentru candidatii din statele membre UE) sau sa cunoasca bine una dintre limbile comunitare (pentru candidatii din tarile nemembre UE). Este de preferat sa cunoasca foarte bine cel putin una dintre principalele limbi de lucru ale Comitetului Regiunilor (engleza sau franceza)
  • sa aiba, in principiu, mai putin de 30 de ani la inceputul stagiului. Totusi, atunci cand exista motive intemeiate, se poate face o derogare de la limita de varsta, la cererea candidatului. In acest sens, candidatul trebuie sa trimita o cerere scrisa Biroului CoR - Traineeship Office, in care sa justifice motivul pentru aplicarea acestei derogari.

Se pot acorda subventii pentru aceste stagii. In prezent, subventiile sunt de 1000 Euro/luna.

Data limita:
Cererile pentru stagiile de toamna trebuie trimise pana la 31 martie, ora 12:00 (amiaza) CET.

Mai multe informatii se gasesc pe site-ul Eurodesk:

http://www.eurodesk.ro/program.php?progid=EU0010000020

 

European Space Camp 2014

European Space Camp este o tabara de vara care va avea loc intre 31 iulie si 7 august 2014 in Andøya Rocket Range, Norvegia. Tabara se va desfasura in limba engleza si se adreseaza elevilor de liceu, cu varste intre 17-20 de ani, interesati de spatiu si stiinta si cu rezultate bune la fizica si matematica. Participantii vor petrece o saptamana in care vor face experimente tehnice implicate intr-o campanie spatiala, vor lucra cu ingineri aerospatiali adevarati, vor invata cum sa-si foloseasca cunostintele pe care le poseda deja si sa aprofundeze intelegerea stiintelor aplicate. Programul include activitati practice legate de lansarea unei rachete, prezentari si activitati sociale.

Data limita pentru inscriere este: 1 aprilie 2014

Mai multe informatii: http://www.spacecamp.no

 

Pentru informatii despre multe alte oportunitati europene, va recomandam sa vizitati site-ul Eurodesk sau sa va inscrieti pe grupul nostru de informare, eurodesk_info.

Primiti acest mesaj deoarece sunteti abonat(a) la AvertiMAIL - buletinul informativ lunar al Agentiei Nationale pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale.

Va rugam sa utilizati urmatoarele modalitati de abonare:
     - daca doriti sa va abonati cu o adresa de yahoo, folositi http://groups.yahoo.com/group/avertimail_anpcdefp/
     - pentru orice alte tipuri de adrese de mail, folositi formularul existent pe http://www.anpcdefp.ro/avertimail.php

Daca aveti proiecte interesante si doriti sa publicati in Avertimail articole despre acestea, daca aveti sugestii si comentarii sau daca doriti doar sa ne scrieti, va rugam sa folositi adresa feedback.avertimail@anpcdefp.ro

Daca doriti sa nu mai primiti aceasta publicatie, va rugam sa trimiteti un mesaj cu subiectul Dezabonare la adresa unregistered@anpcdefp.ro