Atelier AcreditarE+ online, Educație Școlară

Termen de înscriere
18 . 08 . 2020
Perioada
25 August 2020 - 28 August 2020
Loc desfăşurare
Jud. Bucuresti, ONLINE
Organizator
ANPCDEFP
Responsabil(i):
Tip eveniment
Curs
Înscriere la eveniment
Termenul de înscriere la eveniment a expirat.
563 Vizualizări

Atelier AcreditarE+ pentru organizații și instituții educaționale din sectorul Educație Școlară

Acest atelier face parte din oferta de formare a ANPCDEFP pentru organizaţiile sau instituțiile eligibile din sectorul educație școlară și este susținut în format online de către membrii reţelei de formatori Erasmus+. Atelierul este dedicat pregătirii organizațiilor în vederea elaborării candidaturilor pentru acreditare în cadrul programului Erasmus+, conform apelului lansat AICI.

Acreditarea Erasmus+ este un instrument pentru organizațiile din sectoarele educația adulților, formarea profesională (VET) și educație școlară care doresc să se implice în proiecte și activități de schimb și cooperare transfrontalieră. Organizațiile acreditate vor avea acces simplificat la oportunitățile de finanțare, în cadrul Acțiunii Cheie 1 din viitorul Program Erasmus+ 2021-2027.

Obținerea acreditării Erasmus confirmă faptul că solicitantul a realizat un plan de implementare a activităților de mobilitate de înaltă calitate ca parte a efortului mai larg de dezvoltare și internaționalizare a organizației. Acest plan se numește Plan Erasmus și este o parte cheie a solicitării de acreditare Erasmus+.

Apelul național pentru acreditare este disponibil AICI.

De ce acest atelier?

Scopul atelierului este să ofere un cadru adecvat de interacțiune și sprijin personalizat în vederea elaborării și completării formularului de candidatură pentru acreditare în domeniul educației școlare.

Atelierul structurează procesul de elaborare pe 3 paliere corelate, respectiv planul strategic, documentele generale de management instituțional și dezvoltare strategică și planul Erasmus+, ca extindere a European Development Plan.

Cine sunt participanții la acest atelier?

Acest atelier se adresează managerilor, decidenților/responsabili legali și  personalului din organizaţii sau instituţii care este implicat, de regulă, în elaborarea și scrierea propunerilor de proiecte și care au mai coordonat proiecte de mobilitate sau proiecte de parteneriat strategic de schimb interșcolar aprobate în România prin programul Erasmus+, domeniul Educație Școlară.

Atelierul AcreditarE+ se adresează celor care:

  • sunt interesați să depună o candidatură pentru acreditare, în vederea implementării unor proiecte de mobilitate ERASMUS+ cu impact la nivel organizațional și comunitar;
  • au identificat în organizație/instituție nevoi de dezvoltare a capacităţii instituţionale prin dezvoltarea personală şi profesională a personalului și prin internaționalizare;
  • au autoritatea și capacitatea de a valorifica în organizație/instituție competențele dobândite în cadrul atelierului prin elaborarea și scrierea, urmată de depunerea unei candidaturi pentru acreditare și ulterior, pentru implementarea proiectelor Erasmus+ asociate acreditării.
  • pot să își asume participarea la toate cele 4 zile de atelier (câte 2 sesiuni online cu o durată totală de 4 ore în fiecare zi ) și sunt dispuși să completeze integral formularele de candidatură pentru acreditare.

Obiective de învățare:

  1. Familiarizarea beneficiarilor Erasmus+ din domeniul mobilități cu conceptul de acreditare, în vederea depunerii unei candidaturi de acreditare;
  2. Utilizarea instrumentelor de gândire strategică în contextul organizației/instituției pentru elaborarea planului strategic de dezvoltare instituțională;
  3. Elaborarea și completarea formularului de acreditare a planului Erasmus de o manieră calitativă sub raportul conținutului, formulărilor și abordării strategice propuse.

Ce teme se abordează în cadrul atelierului?

Tematicile abordate pentru completarea formularului de candidatură sunt următoarele:

  • Standardele de calitate Erasmus+;
  • Planul strategic al unei organizații/instituții-structură, pași în elaborare;
  • Elemente-cheie pentru planul Erasmus din planul de dezvoltare instituțională (PDI);
  • Identificarea nevoilor instituționale și ale grupului țintă;
  • Obiectivele şi activităţile unui proiect Erasmus+;
  • Rezultatele și impactul unui proiect Erasmus+;
  • Monitorizarea şi evaluarea rezultatelor;
  • Aspecte de management al proiectului.

Durata și mod de lucru:

  • 4 zile de activități online, 2 sesiuni pe zi (2h x 2 sesiuni = 4h/zi);
  • 1 zi de follow up, 2 sesiuni cu un total de 4 ore, în preajma termenului limită de depunere a candidaturii .

În cadrul atelierului alternează etapele de lucru individual pe formularul de candidatură cu etapele de discuții de grup și clarificare a întrebărilor specifice ale participanților.

Care sunt criteriile de eligibilitate și selecție?

Criteriile de eligibilitate:

  • candidatul reprezintă o organizație/instituție eligibilă, în domeniul educației școlare, conform programului Erasmus+
  • această organizație/instituție a mai coordonat proiecte de mobilitate sau proiecte de parteneriat strategic de schimb interșcolar Erasmus+ aprobate anterior în România
  • formularul este trimis respectând termenul limită 
  • formularul de candidatură este completat corespunzător la toate secțiunile obligatorii
  • candidatul îşi asumă declaraţia pe proprie răspundere și responsabilitățile provenite din regulamentul general pentru protecția datelor - GDPR (se găsesc la ultimele puncte din formularul de candidatură pentru acest atelier).

Criterii de selecție:

  • rolul în organizația/instituția reprezentată
  • justificarea motivației de a participa la curs
  • argumentarea nevoilor organizaționale/instituționale
  • calitatea răspunsurilor din formularul de candidature

Alte condiții și recomandări pentru participare:

Nu vor fi aprobate candidaturile aflate în următoarele situații:

- instituțiile nu fac parte din publicul țintă al acestui curs;

- sunt identificate alte candidaturi identice cu acestea;

- argumentarea și justificarea candidaturii sunt pentru un alt tip de atelier (ex. ParteneriatE+).

La selecție se va urmări prezența unui număr cât mai mare de organizații/instituții care au derulat proiecte de mobilitate și sunt eligibile pentru acreditare.

Pentru ca obiectivele de învăţare să fie atinse, este OBLIGATORIU ca participantul  să parcurgă secțiunile relevante din documentele cadru (disponibile AICI) dedicate domeniilor pentru care se realizează atelierul și Apelul Național la Propuneri de Proiecte (disponibile AICI) și să urmeze instrucțiunile primite prin email de la formatori după selecția sa ca participant la atelier.

Totodată este necesar să participe la atelier cu o bună înțelegere a nevoilor organizației/instituției sale și să reflecte aceste nevoi în formularul de încriere la atelier. Este foarte important ca aceste nevoi să fie discutate în etapa pregătirii înscrierii la atelier cu persoanele autorizate din organizație/instituție pentru a stabili prioritățile instituționale cărora li se va adresa candidatura de acreditare Erasmus+.

Rezultatele selecției vor fi publicate după finalizarea termenului limită în pagina evenimentului.

Ce costuri presupune?

Atelierul se desfășoară online. Nu se percepe taxă de participare.

Alte informaţii

La finalul atelierului (incluzând și ziua de follow up), se va elibera online un certificat de participare la curs DOAR participanţilor care îndeplinesc cumulat următoarele condiţii:

  • au fost prezenţi la cel puţin 5 din cele 8 sesiuni de curs (10 din 16 ore de curs);
  • au fost prezenți la cele 2 sesiuni de follow up (4 ore);
  • au completat formularul de evaluare online în termen de maxim o săptămână de la încheierea atelierului;
  • au răspuns la mesajele de follow-up trimise de către formatori;
  • ulterior participării la atelier au depus o candidatură pentru acreditare pe platforma online a Comisiei Europene;

Certificatul se eliberează doar electronic de către ANPCDEFP, la cerere, după îndeplinirea condiţiilor de mai sus!

Regulamentul general pentru protecția datelor (GDPR)

Pentru asigurarea transparenței fondurilor folosite din bugetul Uniunii Europene participarea la acest atelier este condiționată de:
- Asumarea participării dumneavoastră pe parcursul întregului eveniment, cu excepția cazurilor de forță majoră.
- Acordul dumneavoastră de a  fi fotografiat și filmat în timpul evenimentului și acordul ca aceste materiale să fie publicate în scopuri legate de promovarea și diseminarea rezultatelor, fără a afecta însă imaginea personală sau instituțională (cu excepția cazurilor justificate în care se solicită expres să nu apăreți în aceste materiale).
- Acordul de a fi procesate și prelucrate datele dumneavoastră personale în vederea organizării evenimentului și comunicării legate de acesta.
- Acordul dumneavoastră de a fi contactat prin email sau telefon de către organizatorii evenimentului sau de eventualii auditori.
- Acordul de a fi publicat numele dumneavoastră pe pagina evenimentului la finalizarea procesului de selecție

Calendarul cursului

Primul curs pilot este planificat în perioada marți, 25 august 2020 – vineri, 28 august 2020, între orele 15.00 – 19.00 în fiecare zi.

O zi de follow-up, anterioară termenului – limită depunerii candidaturilor de acreditare, va fi organizată de ANPCDEFP, tot online, la o dată pe care o vom anunța ulterior.

Condiții tehnice pentru participarea la curs:

  • acces la computer/laptop sau tabletă cu sunet și video (microfon și cameră video);
  • conexiune internet stabilă;
  • un spațiu liniștit în care să fie posibilă concentrarea și activitatea de învățare;
  • dacă sunt 2 persoane din aceeași instituție care doresc și pot participa, acest lucru este posibil, dacă una din cele două persoane are responsabilități decizionale în cadrul instituției.

Mult succes tuturor!

Rezultatele evaluarii si prezenta la eveniment :
Nume Prenume Status Grupa Prezenta
Albastroiu Simona Candidatură aprobată 2 Prezent
Anghel Manuela Candidatură aprobată 2 Prezent
Asan Ramona Gabriela Candidatură aprobată 2 Prezent
Cocos Gabriela Candidatură aprobată 2 Prezent
Cojocaru Carmen Candidatură aprobată 2 Prezent
Dragomir Marian Candidatură aprobată 2 Prezent
ELENA RAMONA MARINESCU Candidatură aprobată 2 Prezent
Florinela Balosu Candidatură aprobată 2 Prezent
Frunza Camelia - Raluca Candidatură aprobată 2 Prezent
Galben Diana Loredana Candidatură aprobată 2 Prezent
Gazdac Vasilica Candidatură aprobată 2 Prezent
Grecu Aida Candidatură aprobată 2 Prezent
IONICESCU Alina Candidatură aprobată 2 Prezent
LUCACI EMILIA MARIA Candidatură aprobată 2 Prezent
Madalina Bucsa Candidatură aprobată 2 Prezent
Mironescu Ancuta Candidatură aprobată 2 Prezent
Morosan Carmen-Nicoleta Candidatură aprobată 2 Prezent
Neculaes Ema Candidatură aprobată 2 Prezent
Nistor Lidia Candidatură aprobată 2 Prezent
Petcu Ana Candidatură aprobată 2 Prezent
Popa Adina-Maria Candidatură aprobată 2 Prezent
Rodideal Anda Anca Candidatură aprobată 2 Prezent
Rotaru Daniela Elena Candidatură aprobată 2 Prezent
Sincan Mihaela Candidatură aprobată 2 Prezent
Sprincenatu-Urecheanu Ionela Candidatură aprobată 2 Prezent
Stavarache Gina Candidatură aprobată 2 Prezent
Sztrelenczuk Iolanda Candidatură aprobată 2 Prezent
Tobias Silvia-Daniela Candidatură aprobată 2 Prezent
Voinea Mariana Candidatură aprobată 2 Prezent
BOBES LUMINITA Candidatură aprobată 1 Prezent
Bucur Violeta Candidatură aprobată 1 Prezent
Chicos Elena Candidatură aprobată 1 Prezent
Circu Nadia Candidatură aprobată 1 Prezent parțial
Cojocaru Andreea Candidatură aprobată 1 Prezent
Conea Gabriela Candidatură aprobată 1 Prezent parțial
Dornescu Paula Candidatură aprobată 1 Prezent
Grigorescu Livia Elena Candidatură aprobată 1 Prezent
ioana nicoleta Candidatură aprobată 1 Prezent
Ionescu Veronica Candidatură aprobată 1 Prezent
Luță Claudia Candidatură aprobată 1 Prezent
Maria Bondoc Candidatură aprobată 1 Prezent
Matei Lucia Candidatură aprobată 1 Prezent parțial
Mocanu Iolanda Candidatură aprobată 1 Prezent
Moroc Amalia Candidatură aprobată 1 Prezent
PETRE DANIELA Candidatură aprobată 1 Prezent
Pop Camelia Candidatură aprobată 1 Absent
POPESCU IONELA NICOLETA Candidatură aprobată 1 Absent
Popescu Loredana Candidatură aprobată 1 Prezent
Portase Claudia Candidatură aprobată 1 Prezent
Simion Elena Cristina Candidatură aprobată 1 Absent
SOPONARU ANA PETRONELA Candidatură aprobată 1 Prezent
Stoica Florica Candidatură aprobată 1 Prezent
Tutu Alina Candidatură aprobată 1 Prezent
Vild Theodora Candidatură aprobată 1 Absent
VLAD Catalina Estera Candidatură aprobată 1 Prezent parțial
Volocariu Doina Candidatură aprobată 1 Prezent
Zaharia Zina Candidatură aprobată 1 Prezent
Zepiși Simona Candidatură aprobată 1 Prezent
Bența Petra-Dana Ineligibil -
Boar Claudia- Narcisa Ineligibil -
Bondoc Luminita Ineligibil -
Budisan Laura Anca Ineligibil -
Cireașă Ioana-Theodora Ineligibil -
Copil Iuliana Ineligibil -
Draghia Miruna Ineligibil -
Drinceanu Roxana Ineligibil -
Luca Mihaela Ineligibil -
MIRESCU CORINA Ineligibil -
Morarescu Narcisa - Ramona Ineligibil -
Nechiti Ioana Ineligibil -
Rus Relia Ineligibil -
Salceanu Vasilica Ineligibil -
Scaunasu Nadia Ineligibil -
Stoicescu CRISTINA Ineligibil -
Tarpan Adelaide Katerine Ineligibil -
Tiganea Cristina Ineligibil -
VOICULESCU CAMELIA Ineligibil -


Adaugat de: Cornel Stinga
Termen de înscriere
18 . 08 . 2020
Perioada
25 August 2020 - 28 August 2020
Loc desfăşurare
Jud. Bucuresti, ONLINE
Organizator
ANPCDEFP
Responsabil(i):
Tip eveniment
Curs
Înscriere la eveniment
Termenul de înscriere la eveniment a expirat.
563 Vizualizări
ULTIMELE EVENIMENTE
Perioada:
19 Iunie 2024 - 21 Iunie 2024
Loc desfăşurare
România
Perioada:
24 Iunie 2024 - 26 Iunie 2024
Loc desfăşurare
Italia
ULTIMELE EVENIMENTE
Perioada:
19 Iunie 2024 - 21 Iunie 2024
Loc desfăşurare
România
Perioada:
24 Iunie 2024 - 26 Iunie 2024
Loc desfăşurare
Italia
 
Acest site foloseşte cookie-uri. Continuarea navigării implică acceptarea lor.
Mai multe informații aici.