Cum să planificați un proiect excelent pentru școlile primare situate în mediul rural sau în zone izolate
De ce acest eveniment?
Scopul evenimentului este de a sprijini cadrele didactice și directorii de școli în creșterea cunoștințelor și abilităților lor în cadrul planificării proiectelor de cooperare internațională în domeniul educației școlare pe teme precum:
- analiza de nevoi;
- stabilirea obiectivelor proiectului;
- planificarea activităților;
- calitatea parteneriatului.
Acest seminar reprezintă și o oportunitate de formare bazată pe metodologia de management de proiect implementată de Comisia Europeană, în concordanță cu criteriile de evaluare a candidaturii Erasmus+. Grupurile vor avea posibilitatea de a alege teme de proiect care să fie relevante pentru instituțiile și comunitățile locale pe care le reprezintă.
Obiectivele evenimentului:
- creșterea numărului de parteneriate de bună calitate în sectorul educației școlare;
- dezvoltarea cunoștințelor și abilităților în ceea ce privește planificarea de proiecte;
- găsirea de parteneri de proiect și crearea de planuri pentru proiecte viitoare.
Profilul candidatului:
- reprezentanți din sectorul educației școlare, prioritar reprezentant al unei școli primare din mediul rural;
- este interesat de problematici privind tematica participării;
- are cunoştinţe avansate de limba engleză (scris, vorbit).
Criterii de eligibilitate și selecţie:
- prioritate în selecție vor avea participanții care nu au mai beneficiat de finanțare TCA în perioada 1 ianuarie 2023 - prezent;
- capacitate de multiplicare, formare şi informare;
- motivație pentru organizarea de activități de multiplicare și proiecte și inițiative de participare la viața civică;
- motivaţie şi asteptări personale şi profesionale;
- distribuţie geografică;
- abilităţi lingvistice.
Înscrierea se face online prin completarea formularului de candidatură (este necesară în prealabil înregistrarea pe site-ul SALTO-Youth), respectiv AICI.
Data limită pentru înscriere este: 11 martie 2024.
NOTĂ:
a. Numărul maxim de participanți din România: 3
b. Preselecția națională se realizează de către ANPCDEFP.
c. Selecția finală la nivel european se realizează de către Agenția Națională din Polonia.
Alte informații:
1. Costurile de participare vor fi distribuite după cum urmează: costurile de transport vor fi acoperite de către ANPCDEFP pe bază de contract (grantul maxim acordat este de 500 de euro), iar cele legate de subzistență (cazare și masă) de către organizatori.
2. Candidații selectați trebuie să-și avanseze sumele necesare acoperirii costurilor de transport până la locul de desfășurare a cursului, utilizând cel mai ieftin mijloc de transport: bilet de avion (clasă economic, low-cost), bilet de tren (clasa a II-a), autocar etc. Aceste costuri vor fi rambursate de ANPCDEFP în proporție de 95%.
3. Un procent de 5% din costurile de transport va fi perceput ca fiind cofinanţarea participantului la curs (și el va fi reținut din cheltuielile de transport, la decont).
4. Agenția Națională din Polonia va asigura costurile privind cazarea, masa participanților și costurile aferente programului de activități.